20. janvārī Gmail blogā parādījās paziņojums par uzlabotu mehānismu, kas epasta servisa lietotājiem rāda atbilstošas reklāmas.
Līdz šim Google piemeklēja reklāmas, kas atbilst konkrētajam atvērtajam epastam. Ja epastā izceļas kāds atslēgas vārds vai atslēgas vārdu grupa, tad Google rādīja lietotājam saistošas reklāmas. Atbilstošas reklāmas piesaista cilvēku uzmanību un ir daudz lielāka iespēja, ka viņi veiks klikšķi un dosies izpētīt reklamējamo objektu. Šis ir tas veids, kā Google pelna naudiņu.
Problēmas rodas tad, ja epasti ir īsi, vai arī no tiem nevar izsecināt neko prātīgu. “Čau, jā es būšu!” – Nu, kas tas par epastu, un kas tur par reklāmu? Domāju, ka mūsdienu steidzīgajā laikmetā šādu epastu īpatsvars aizvien palielinās un tas droši vien rada galvassāpes tiem Google vīriņiem, kuri ir norūpējušies par peļņu.
Risinājums ir analizēt ne tikai esošo epastu, bet aplūkot arī iepriekšējos epastus un piedāvāt reklāmas, kas pēc konteksta iederējās, piemēram, pie iepriekšējā epasta.
It kā pa visam sīka nianse. Mēs analizēsim ne tikai tavu atvērto, bet arī tavus iepriekšējos epastus. Cilvēki, šajā procesā nav iesaistīti. Taču tik un tā, tas ļoti izklausās pēc sazvērestības teoriju cienītājiem tuvā “Big Brother” sižeta.
Es pats vēl neesmu sācis no Googles baidīties, bet pēc šādiem soļiem aktuāls kļūst jautājums, kur ir tā robeža, cik tālu mēs esam gatavi dalīties ar savu privāto informāciju. Ja izmaiņas tiek ieviestas lēnām un pa vienai, mēs pie tām pierodam, un, es nojaušu, ka mēs tuvākajos gados pieradīsim (mūs pieradinās) ne tikai pie šādām lietām vien.
Lūk arī Google video paskaidrojums par izmaiņām:
Serving better ads in Gmail
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zcu0S6r6wPI[/youtube]
3 Responses
Totala info kontrole notiek jau sen. Google ir tikai nevainigakais un derigakais lietotajiem. Vai tiesam kads doma, ka vina epasti/sms netiek filtreti LMT, BITE, TELE2, Apollo, Inboxa, Hotmaila vai Yahoo? Ja tiesam tadi ir, tad naksies apbedinat. Tagad tiri likumigi var noklausities ari jebkuru mob.sarunu, bez kadiem orderiem…
Totala sabiedribas kontrole bija, ir un bus. Mainas tikai izmantotas metodes, atbilstosi tehnologiju limenim. Pirms gadiem 30 tam bija nepieciesama “stukacu” armija tikai
Cerams Google nepārvērtīsies par Inbox!
Ronalds Vilciņš – sasmīdināji :)