Katram pa jaunam epastam?

draugboxlv.jpg

No Kristapa uzzināju, ka draugiem.lv piedāvā testēt jaunākos pakalpojumus. Viens no šādiem jaunumiem ir vēstuļu sūtīšana ar pielikumiem.

Atkārtosim kādas ir epasta pazīmes?

  • teksta informācijas sūtīšana
  • failu pielikumu sūtīšana
  • unikāla adrese katram lietotājam

Līdz brīdim, kad draugu vēstules kļūs par epasta servisu ir principā palicis vairs tikai viens solis.
Kā zināms one.lv aizsākās kā epasta serviss un tagad tur ir sociālais tīkls Latvijas krieviem. Draugiem.lv kopš sākta gala ir sociālais tīkls, kāpēc gan viņiem nepievienot trūkstošo papildus funkcionalitāti?

Ārzemēs šādas lietas parasti nenotiek. Epasts ir epasts. Cilvēki, lai sazinātos, galvenokārt lieto tikai savu iecienīto epasta servisu. Cik man zināms tas ir tikai Latvijas fenomens, ka daudziem vienīgā komunikācija ar līdzcilvēkiem ir iespējama tikai viena portāla ietvaros.

Es nebrīnītos, ja draugiem.lv varētu tādā veidā atņemt inbox.lv peļņas avotu ir daudzi, kuri labprāt sūtītu epastus no oranžā portāla, jo tas ir pierastāks komunikācijas veids, kā aukstais un pelēkais inbox.

Atkāpei pārdomas par draugiem.lv pelnīšanas stilu

Kā viens no mantkārības piemēriem ir draugiem.lv cenu lapa, kur sākot no 1. janvāra vairs nav iekļauts reklāmas laukums Giga, bet tā vietā ir Mega Giga. (Izdomas bagāti nosaukumi? :)

reklama.jpg

Man īsti nav skaidrs, kāpēc draugiem.lv neizvēlas vienu konkrētu naudas iegūšanas veidu, bet smeļ no visām pusēm. Ja reiz cilvēks ir samaksājis, kaut kādus tur santīmus, galerijai, statistikai vai sniega pikai, kāpēc šim cilvēkam ir jāturpina vērot nolādētās reklāmas?

Hei, Libert! Izvēlies vecīt – vai nu slauc naudu no skolnieciņiem vai arī no reklāmas aģentūrām. Bet kādēļ no abiem? Vai tad tev labāk paliek, ka 5. klasnieka pusdienu nauda tiek iztērēta tavā portālā? Skolnieki taču nepelna, prasi naudu reklāmas izvietotājiem, ja tev nepietiek.

56 Responses

  1. So? Tu nekaastu? Ari mani kaitina reklamas, bet pilnigi normali ir izmantot visas iespejas, ja iet runa par diezgan LIELU naudu. Lai veicas, ja izdodas un pauris strada. Oz pec latvietim raksturigas skaudibas.

  2. nu džeki, ne man skauž un ne es raudu. domājat, ka ir baigi asprātīgi šāda tipa komentāri

    Es vienkārši prātoju, kāpēc jāņem naudu no sīčiem, ja reklāmas aģentūras viņiem tāpat krienti piķo.

  3. Heh.. es “uzķēros”, pamēģināju atvērt to draugbox.lv :D

    Uzmetu aci arī tai draugiem.lv cenu lapai (pirmoreiz apskatu, ja godīgi). Tās cenas, ko pamanīju.. ir ohohooo.. Heh, ja ir izmantoti (pārdoti) visi reklāmas laukumi, tad dienā viņiem sanāk nopelnīt ~10k Ls.. jeb#####..

  4. kurš teica, ka asprātīgi? Latvietim ir raksturigi list vienam otra makā un netīrās veļas čupā. Un pec tam to visu pasniegt kā “man jau po, lai jau, tikai domāju” pīs :D

  5. tas, ka draugi rīkojas ļoti nelietīgi
    ir zināms sen
    bet mēsli ir tanī, ka viņi kļūst vēl ļaunāki
    un alkatīgāki
    un serviss jau nu nekāds diženais tur nav.
    es tur negribētu savu e-pastu pilnīgi noteikti.

  6. “Vai tad tev labāk paliek, ka 5. klasnieka pusdienu nauda tiek iztērēta tavā portālā?” – paliek gan labāk.

    Cenas tiešām skaistas, bet nevajag aizmirst, ka uzturēt šāda veida portālu maksā ļoti daudz. Tā ka pilnīgi pa tukšo tā naudiņa nenāk.

    Kopumā skatoties, Liberts ir tas, kādus sauc par veiksminiekiem. Viņš uztrāpīja īstajā vietā īstajā laikā ar šo portālu un redz kā aizgāja.

    Tiesa solītās Eiropas iekarošana gan smagi izgāzās, bet Latvija gan ir pilnīgā viņa varā.

  7. rodzher, kas šajā visā ir nelietīgs? Tas, ka ir aitas un ir cirpēji? Vecīt, to sauc par biznesu, to sauc par slaukšanu tur, kur var noslaukt un par to Liberta priekšā var cepuri pacelt. Ne katram izdodas 3 gadu laikā no pilnīgas nulles pirmo ļimonu nopelnīt.

    Te grūti bieži vien saprast, kas ir tipiskā letiņu skaudība un kas ir pamatota kritika.

  8. Nevajag te (komentāros), lūdzu, attiecināt savas vai sev pazīstamo cilvēku īpašības uz visu tautu. Kas tas par stilu?! Es pazīstu daudz latviešus un reti kuram ir šeit piesauktā skaudība.
    Par to pelnīšanu- ja sīči neapmaksās tur esošos labumus (nezinu kādi un kas tur ir, neesmu nekad bijis iekš draugiem), tad iztērēs, piemēram, saldumos un cigaretēs.

  9. …” Es vienkārši prātoju, kāpēc jāņem naudu no sīčiem, ja reklāmas aģentūras viņiem tāpat krienti piķo.” …

    Kāpēc nepaņemt naudu,ja viņu var paņemt? kāpēc onkul?

  10. tā jau gan ir. bizness.
    man tikai žēl to apcirpto.
    kad skolā jāklausās par šādiem XX gadsimta “veiksmīgiem biznesmeņiem”
    slikti paliek.
    pasaule no tā labāka nekļūst.
    un nauda nav galvenais.

  11. cmon, daudz un dikti lasits un dzirdets par to, ka latviesi ir kapeikpiseji, alkatigi, skaudigi un nodevigi. Paskaties, kas notiek biznesa. pats uznemejs ieperk pa 10 usd, bet te nekaunas pardot par ls 20 utt. un lai jau. kamer ir aitas, bus cirpeji. prieks, ka nekustamo ipasumu spekulacijas nedaudz norima. ja nebutu idiotu, kas nem kreditus uz 50 gadiem, lai samaksatu pusi miljona par sunjubudu Maskachkaa, nebutu ari sadu cenu.

  12. Es nudien nesaprotu, kas Tev (Onkuli) par daļu.
    Portāls ir bizness un tā pastāvēšanas mērķis ir nopelnīt pēc iespējas lielāku naudu.
    Un jebkādu biznesā neiesaistītu gudrinieku pārdomas par to, kas ir vai nav pareizi, tur nespēlē nekādu lomu.
    Tirgum ir tā patīkamā īpašība, ka tas pats sevi regulē. Kļūsi pārāk alkatīgs – klienti aizies pie konkurenta.
    And it’s all that matters.

  13. Heh.. Liberta kungam pirms draugiem.lv ir bijis daudz neveiksmīgu projektu un man prieks, ka vismaz ar draugiem.lv noveicās. Galu galā nebūs tādu muļķu, kas teiks, ka draugiem.lv ir neveiksmīgs/nevajadzīgs projekts. Savādāk tas nebūtu populārākais Latvijā. Un par biznesu runājot.. Kā tur mafijas sakarā ir tas teiciens? “It’s nothing personal – it’s just business”.. Tāpat arī šeit un es pilnībā atbalstu to, ka par savu darbu Liberts un viņa komanda vēlas saņemt atbilstošu atalgojumu. Un pareizi arī Jeremy izsakās, ja būs par daudz alkatības, gan jau tas atspēlēsies (tikai viena problēma.. Latvijā draugiem.lv NAV konkurentu.. :))

  14. Dažkārt rodas sajūta, ka dzīvoju kaut kādā totālā gauduļu valstī.

    Ministrijā izmaksā prēmījas – apzog valsti, veikalnieks pārdod biezpienmaizītes par dubultu iepirkuma cenu – pēdīgais buržujs, kāds savu biznesu uztver kā biznesu nevis labdarību – vājprāts, vēl kāds nekautrējas paprasīt normālu piķi par savu darbu – izlecējs, fotogrāfs nopērk dārgāko pieejamo fotoaparātu – zīmulis.

    Slimi.

  15. Tik daudz komentāru par tik stulbu tēmu.

    Lai nu kā, draugiem.lv nav neko labāks par alkoholu – atradīsies ļoti daudz aizstāvju, kas teiks, ka draugiem.lv rullē, kaut gan patiesībā tas ir un paliks mēsls pēc būtības – vienalga, vai tur viss par brīvu, ir tur reklāmas vai nav.

  16. Sirdi plosošajam stāstam par skolnieku pusdienu naudām tomēr oponēšu – ja īsais cilvēks gribēs ēst, viņš ēdīs. Ja negribēs – iztērēs šo naudu dajebkur citur, un draugiem.lv vēl ir viena no mazāk kaitīgajām alternatīvām :)

  17. Onkuli, lūdzu atrodi nodarbošanos, jo šāda gaušanās jau ir kļuvusi par tavu firmas zīmi. Es saprastu par tiešām nozīmīgam lietām, bet cmon 30 santīmi no galviņas? Tev tas tiešām šķiet tik nozīmīgs lai par to rakstītu pilnu lapu un tērētu laiku tam?
    Vai nav vienalga ar ko draugiem.lv pelna, imo tas nav sāpīgi man (tīri financiāli) un ne arī kādam citam. Tāpēc beidz visu uztvert kār pēdējais mohikānis, kuram nu viss jālabo, jāpazņo un jādara par pareizu.

  18. vispār… šī nu nebūtu tā kliedzošākā lieta, par ko rakstīt…

    tad jau onkulīt labāk būtu pievērsies tam, ka google sācis arī cenzūru Latvijas mērogā:
    ierakstot gūgl meklētājā “vatlera draugu kopa” (par mīļoto prezidentiņu) mājas lapa ar tādu pašu nosaukumu http://zatlers.blogspot.com neparādās atrasto lapu sarakstā…

    pirmīt to izlasīju kādās ziņās, pārbaudīju, bet aizmirsu kur izlasīju, tāpēc norādes uz avotu nebūs

  19. hmm: interesants viedoklis. Principā raksts bija par epastu un otrā puse ir atkāpe ar nelielām pārdomām.

    Es lietoju last.fm un flickr.com un par abiem servisiem maksāju. Kad par tiem nemaksā tur ir reklāmas un ierobežojumi, kad lietotājs samaksā, ierobežojumi un reklāmas pazūd. Tāda ir prakse civilzētās valstīs un es gribētu zināt, kas liek draugiem.lv atšķirties. Es pieļauju, ka viņiem ir nopietns iemesls tā darīt.

    Un par gaušanos runājot es tiešām gaužos ļoti reti, parasti ne biežāk kā reizi mēnesī. Tāpēc mani aizskar, ja tu saki ka gaušanās ir mana firmas zīme, jo uzskatu, ka tas tā tomēr nav.

  20. Ok došu pāris “hintus” kapēc “civilizēto” valstu prakse neder:

    1. šeit IT jomā ir zināms pīļu dīķis – tehnika šeit latos izmaksā tikpat cik tur aizokeāna flickram dolāros (ja ne viņiem vēl lētāk) nemaz nerunājot par jaukiem līzinga piedāvājumiem no pašiem ražotājiem.. (as us-IBM)

    2. Lētā gala tehniku pie mums neviens datucentrs īsti nesupportē.. tie kuri atļaujas turēt towerus parasti nevar nodrošināt vai nu elektrību vai tīklu vai dzesēšanu vai nu vienkārši nav vietas .. nemaz nerunājot par kaut kādiem ķiniešu bleidiem ..

    3. Īsti negribas pieminēt arī tīkla izmaksas (10Ge) .. jo tad gauzšanās būtu jāpiedēvē man.

    Cilvēkiem parasti liekas kas tur vienu kastīti uzturēt, bet faktiski ir tonna (burtiski) ar dzelžiem.. Tākā pirms činkstēt kapēc neviens nepiedāvā N gigabaitus pa freju vajag parēķināt cik tas faktiski šeit izmaksā..

  21. p.s. latvieši aizkam ir drausmīgi nejauka tauta.. daudzi pakalpojumi ir maksas nevis tapēc lai pelnītu, bet tāpēc lai ierobežotu ļaunprātīgu izmantošanu..

    Proti, iedomājies, ja atļautu bezmaksas SMS (piemēram LMT šādu pakalpojumu piedāvā no savas lapas) sūtīt saviem draugiem, atrodas frukti kas vai nu nosūtītu miljons sms vai vispār uztaisītu sūtekli no savas lapas (kas ir noticis LMT gadijumā).

    Līdz ar to diemžēl nekulturālās uzvedības dēļ (kas zināmā mērā ir raksturīga, jo nekur citur īsti kas tāds nav novērots) sanāk ka daudzus pakalpojumus/servisus nemaz savādāk nav iespējams sniegt.

  22. Atkal es atnāku kad visi jau ir izcepinājušies (:
    Bet kopumā tā vien ir – kāpēc nekāst cilvēkus/sīčus/whatever, kuri tāpat neprot rast savai naudai jēdzīgāku pielietojumu.

  23. Question goes to Onkulis – Tev uz sitienu piedāvātu visus draugiem.lv ienākumus ar nosacījumu, ka portālā nekas nemainās un skolēni (lasīt viņu vecāki lol) joprojām tiek slaukti. Tā teikt Tev piedāvātu pēc Tevis aprakstītā melno naudu. Tu atteiktos? Tev tiešām rūp kaut kādu četrpadsmitgadīgu bagātnieku dēlēnu ZZ kartes pārpalikums (kas ja ne draugiem.lv, tad 98% citur tāpat tiks nelietderīgi iztērēts) vairāk par savu personīgo kabatu? Atbildi godīgu.

  24. Smieklīgi.

    Ir tā. Izmantojot draugiem.lv un maksājot par reālu pakalpojumu Tu arī saņem reālu pakalpojumu. Maksājot par profila statistiku Tu saņem profila statistiku. 30 dienas, ne vairāk, ne mazāk. Vienalga cik tas ir smieklīgs, nevajadzīgs vai absurds pakalpojums – Tu zini par ko maksā, zini ko saņemsi. Tas ka Tevi tas kaitina ir pavisam viegli izskaidrojams – Tu neesi draugiem.lv mērķauditorija un t.i. pavisam normāla parādība, ka Tevi šis produkts kaitina. Ir cita cilvēku grupa, kurai tas liekas normāli, ka par šādām lietām kāds prasa naudu, jo ir kāds kas ir gatavs maksāt.
    Saprotami būtu, ja celtu traci, par to, ka nauda tiek prasīta obligāti apmeklējamos portālos (tādi vispār ir?), bet izklaide ir izklaide – katrs pelna kā grib un pelna ar ko grib, ja tas ir LR likumu robežās. Un tāpat ir ar patērētāju – es maksāju par ko gribu un neapmeklēju to ko gribu. Ja mani pārņem dusmas par to un šo, tad tas tikai liecina par vājām spriest` un savaldīšanās spējām.

    Tikai nesaprotu vienu – kāpēc celt traci par lietām, kur cilvēki pārdod un pircēji saņem skaidri zināmas lietas? Kāpēc Tevi neuztrauc resursi, kur Tu maksā par kaķi maisā? Kāpēc neraksti par visādiem bimbaso.lv, kur tiešām tiek slaukta nauda par 1:90000 varbūtību saņemt ko pretī? Kāpēc pats atļaujies reklamēt azartspēles (atvainojos, ja ko esmu pārpratis), bet šādu portālu nomelno?

  25. Izlasot raxtu un komentārus- radās pārdomas! Katram portāla lietotājam i brīva izvēle vai pasūtīt statistiku vai iepikot draugu vai aizsūtīt kādu jauku kartiņu. Ja portāla lietotājs vēlas šos pakalpojumus, viņam i jārēķinās ar izdevumiem.
    Intresanti, kapē tika pieminēti tikai skolnieki- portālu lieto dažādu vecumu grupu cilvēki, kuriem i iespējama sarežģīta materiālā situācija. Te varētu pacelt jautājumu, kapē skolniekiem jāmaksā pa sabiedrisko autobusu vai pa pusdienām skolā- viņi tak paši nepelna(bet tas protams vairs nebūtu pa tēmu). Man kā studentei netraucē šī samaksa, jo zinu, ka Esmu samāksājusi pa pakalpojumu un varu to izmantot. Cilvēki dara savu darbu(nespriedīšu cik labi u.t.t.), bet viņi a i pelnījuši atalgojumu. Īstenībā, arī no reklāmam i iespējams iegūt…Manuprāt, draugiem.lv izvietotās reklāmas i dau lietderīgākas un mazāk traucējošas kā dažu Latvijas telekompāniju maltās reklāmas pa pulveriem. Mans viedoklis i nedau virspusējs, bet autors nedau netaktiski i izturējies pret cilvēku, kas kā visi vēlas nopelnīt, pagaidām tas notiek pieklājīgā veida, uztraukties būtu jāsāk-ja jaunajiem lietotajiem liktu maxāt pa reģistrēsanos!

  26. To sauc par monopolu. Atceraties, savulaik Lattelecom (vai tad vēl Lattelekom) arī bija monopols? Viņš atļāvās uzstādīt trakoti augstus tarifus tāpēc, ka varēja (un sašutušos lietotājus mierināja ar pastāstiem, ka tas esot tāpēc, ka viņiem jāmodernizē Latvijas telefonu tīkls — kas nemaz tik raiti negāja, kā viņi to stāstīja.) Kāpēc Lattelecom vairs nav monopols? Galvenokārt tādēļ, ka daudz lētāki kļuvuši mobilie sakari, turklāt no mobilā var pazvanīt uz parasto telefonu un otrādi. Savukārt no tā, ko dažbrīd sauc par draugiem.lv konkurentiem, piemēram, Inbox, draugiem.lv galerijas aplūkot nevar, pierakstīt “cmuka biwde” pie bildēm nevar un nosūtīt vēstules draugiem.lv lietotājiem arī nevar. Vārdu sakot, draugiem.lv ir kas līdzīgs Lattelecom, kam abonenti ir vai visa Latvija, tikai no citiem tālruņiem tur piezvanīt nevar.
    Kas, starp citu, arī ir diezgan unikāli — daudzi citi sociālie tīkli ir daudz atvērtāki. Ja šo te lasa kāds, kas studē juristos, un grib ātri kļūt pazīstams — re, kur gatavs tiesas process, tikai jāuzsāk. Neesmu jurists, tāpēc neesmu sācis pats un nemācēšu teikt precīzāk, bet vai tik tur nav kaut kas saistīts ar nelikumīgu konkurences ierobežošanu? Katrā ziņā pat tad, ja zaudēsit, publicitāte jums nodrošināta :)

  27. draugiem.lv krāpj cilvēkus. Tāpat krāpj cilvēkus visi pārējie portāli un interneta projekti, kuros tiek prasīta samaksa par kaut ko nezin ko. Politiķi, saeima, valdība ņem kukuļus un melo. Tāpat arī kukuļus ņem tiesneši, ārsti un ceļu policija. Pārējās policijas iestādes savu darbu vispār nemāk darīt. Tāpat to nemāk darīt visās valsts iestādēs. Viss, kas saistīts ar *valsts*, tas ir vai nu korumpēts, vai slikti apkalpots. Pat sētnieki pavirši dara savu darbu. Kafejnīcās un restorānos pārsvarā slikta apkalpošana un obligāti pārlieku lielas cenas. Pārlieku lielās cenas ir attiecināms uz visu pārējo – uz visu ko var nopirkt. Turklāt lielākā daļa interneta veikalu, elektropreču veikalu krāpjas, slikti apkalpo vai pārdod krakotas preces. Interneta provaideri sniedz sliktu internetu un prasa lielas samaksas. Tāpat uzvedas arī hostinga un serveru īres pakalpojumu sniedzēji. Tramvajos, vilcienos, autobusos ir sūdīga apmaksas sistēma, slikts serviss. Piedevām arī lielas biļešu cenas. Uz ielām visi tikai smēķē. Bez tam tur valda tikai sastrēgumi un rasu naidi, pie kuriem vainīga ir otrajā teikumā pieminētā valdība. Tikai un vienīgi valdība ir vainīga arī pie sliktās izglītības sistēmas, sociālās aprūpes, inflācijas, algu zemo līmeni, lielajām cenām, zemajām pensijām. Bez valdības naudu rauš un krāpj visi lielākie privātuzņēmumi. It īpaši necilvēcīgi un nelegāli ir būvniecības un nekustamo īpašumu uzņēmumi. Blogeri raksta garlaicīgus rakstus. Visi blogeri raksta tikai par blogošanu. Ne tikai internets, bet TV un radio kļūst garlaicīgi. Neviens nemāk taisīt filmas, jaunā mūzika ir nebaudāma un visi autoršovi ir drausmīgi. Turklāt reklāmu pauzes ir 3x garākas par pašiem šoviem. Papildus pašas reklāmas ir nebaudāmas. Visas reklāmu aģentūras var aprakstīt ar kādiem no vārdiem – garlaicīgas, pagrīdes, neadekvāti dārgas, plaģiātas… Tas pats attiecas arī uz dizaina firmām un visiem kaktu kantoriem, kas taisa sūdīgas web lapas. Runājot par izglītības sistēmu – skolās sistēma ir novecojusi, skolotāji barbariski un nepiemēroti šādam darbam. Tas pats ir arī augstskolās…….šeit pēc brīvas izvēles pievienojam nenosauktās lietas, kas ir saistītas ar kautko neprofesionalu, nelegālu, neobjektīvu, neoriģinālu, nekompetentu, neskaidru, negatīvu………..
    Turklāt tas viss notiek tikai Latvijā. Citur NEKAS tāds nenotiek un viss ir civilizēts un balts. Visiem ir kauns par pašu valsti un tās iedzīvotājiem un to uzvedību, neprofesionalitāti, zemo izglītības līmeni, vispārēju aptumšotību un brīnies vai nē – arī par negatīvismu, bubuļošanu….

    Varbūt par šo pietiek rakstīt?

  28. Esmu diezgan drošs, ka lietotāji ienes vismaz pusi no kopējiem ienākumiem. Tad kāpēc atteikties? Visi taču pērk un ir laimīgi! :)
    Drīzāk jau one.lv varētu piesieties par viņu cenu politiku. Ja draugos pietiek ar 1,- ls mēnesī, lai normāli eksistētu, one.lv vajag vismaz 2-3 latus! Ček out da price list there! :)

  29. Izmantoju draugiem.lv nedaudz kā saziņas līdzekli ar draugiem, kā laika kavēkli…Man šķiet šobrīd netaps skaidrs pa ko īsti i brēka (it īpaši no autora puses). Nevēlos samierināties ar zemu kvalitāti, tapē gaidu uzlobojumus šajā portālā, bet nav pretenziju reizmus tajā ieguldīt kādu santīmu…Neesmu portāla dedzīgākā fane. Kā jau iepriekš minēju- katrs vēlas nopelnīt!Tiešām nevajag kļūt bezkaunīgiem un sāk iztirzāt draugiem.lv finansiālo stāvokli!

    Dažiem komentāriem ar i jāpiekrīt- Latvijā i jūtama apkalpojošā personāla zemā kvalitāte.

  30. Jānis Ziediņš: Roze pastāstīja, kā draugiem klājas un tas ir labi. Tātad es palieku pie sava. Ja lietotājs ir samaksājis par N pakalpojumiem, tad viņš ar naudas summu ir apmaksājis visu uzturēšanas izmaksu miljono daļu. (piemēram) Un tad šiem lietotājiem, kas ir samaksājuši vairs netiek rādītas reklāmas. Tas arī viss. Tāds man liktos normāls modelis, kurš kā jau minēju praksē darbojas vairākos ārzemju servisos.

  31. Vispār neuzskatu draugus par problēmu. Naudu kāš no vidusslāņa tīņiem un paaugušiem cilvēkiem, kuriem nav citu hobiju kā draugi un mūžīgais on-line ar viņiem (arī dzīvē). Cilvēki bez citām interesēm. Nesaskatu problēmu. Manuprāt vispār facebox, draugiem un tāda tipa komūnas ir garlaicība. Interesantāk blenzt ta ziepenes. Nākotne/šodiena un arī pārdzīvojušas vakardienu ir mazākas komunas, interešu pulciņi ar mazāku piesaisti.

  32. Zane Eihvalde taču iedeva linku- 2006. gadā 1 ļimons no lietotājiem, 0,5 ļimoni no reklāmām. Būtu tā bilnce ar attiecību ~1/10, tad no kaut kā varētu atteikties, bet tagat…

  33. -> Jeremy
    …un tu staigā ar NIKKE botām, jo tās ir lētākas, neēd tevis pieminētās biezpienmaizītes, bet grauz barankas. mob. tel tev nav, jo tas jau skaitās šiki.
    nekur nestrādā, jo uzskati, ka tevi eksploatē buržuji… mājās tev nav nevienas bildes, jo uzskati, ka fotoaparāts arī ir viena no buržuiskajām pazīmēm- tāpēc pašportretus un ģimenes kopbildes zīmē ar zīmuli.
    painteresējies, kādas algas ir ministrijās darbiniekiem-parastajiem, un tad pasaki, vai tu ietu uzturieni strādāt

  34. Es tāpat kā onkulis esmu nedaudz ideālists un tajā pašā laikā totāls pragmatiķis.
    Nav sociālais tīkls tikai bizness, tas ir daudz vairāk, tā ir atkarība, tāpat kā smēķēšana, alkohols, spēļu zāles un narkotikas. Ja Tevis nav tīklā Tevis nav vispār.
    Es esmu izvēlējies nebūt. Mana jaunatne uz jautājumu vai tērē naudiņas draugos – jā vairāk vai mazāk. Jautāju bet Tu taču nepelni – kas ir tas ko Tu nopirki, kāda tam ir pievienotā vērtība un kur Tu to liksi – jautājums pārāk sarežģīts. Atbilde jau īstenībā ir vienkārša – visi tā dara. Ja Jūsu bērns notriec ‘kapeiciņas’ spēļu zālē Jūs satraucieties, ja sociālajā tīklā tad nē. Vai ir būtiska starpība, manuprāt nē. Ja Jūs tērējat ne savu naudu tai nav vērtības. Ja jaunais cilvēks vasarā pastrādās, tad diezin vai šīs naudiņas notrieks draugos, tādā veidā jau maksājam mēs vecāki un tas ir pats bēdīgākais, jo ikdieniškā ‘kotlete’ jaunajam cilvēkam vajadzīga vienalga vai pusdienu nauda iztērēta draugos vai nē.

  35. Bizness ir bizness, un manupraat nav nekas peljams, ja tiek paardoti maksas pakalpojumi arii lietotaajiem, taa kaa pashos pamatos tu vari izmantot bezmaksas pakalpojumus, ko piedaavaa Draugiem.lv tik un taa.

    Ja draugiem.lv kljuus par e-pasta servisu, par ko es driizaak shaubos, taa kaa tas konkurees ar vienju pashu veestulju suutiishanu, un nebuus nepiecieshams tev reguistreeties lai ar kaadu sazinaaties, tad jaa, tas vareetu speeciigi iedragaat invox.lv poziiciju.

    No otras puses – manaa riiciibaa ir divas pilniigi preteejas informaacijas – viena apgalvo, ka aizvien lielaaku un lielaaku noziimi muusu ikdienaa ienjem epasta saraxte, tas ir, cilveeki apmeklee internetu galvenokaart lai saraxtiitos, sanjemtu un suutiitu epastus. tai pat laikaa aizvien mazaak cilveeku, pateicoties sociaalajiem tiikliem, suuta parastaas e-pasta veestules, bet saraxtaas kaada portaala (ala Draugiem.lv) ietvaros.

    Liidz ar ko no vienas puses inbox.lv poziicijas celjaas liidz ar interneta popularitaates celshanos, no otras puses – taas ja veel nekriitas, tad eventuaali agri vai veelu saaks kristies, un draugiem.lv ievieshot e-pasta servisa pakalpojumus vienkaarsi var samazinaat viena no savu siivaako konkurentu popularitaati un, attieciigi, reklaamas ienjeemumus.

    One.lv saakaas kaa e-pasta serviss, bet kljuva populaars ar to, ka irmais piedaavaaja unikaalu tam laikam pakalpojumu – bezmaksas sms suutiishanu, kad sanjeemeejam paraadaas tavs telefona numurs un/vai vaards, no interneta lapas. Ja nemaldos, tad tagad vinjiem tur shii iespeeja tieshi ir viena no mazaak izmantotajaam…

  36. Lai principā piekrītu par uzstādījumu – vai nu lietotājs maksā par pakalpojumu, vai arī skatās reklāmas – tas, manuprāt, tomēr nav īsti attiecināms uz draugu gadījumu. Jo pasākums ta ir bezmaksas, ar domu – negribi-nemaksā. Ar domu – par maksu ir tikai papildus, nevis pamata pakalpojumi. Kas līdz ar to neizslēdz iespēju šo biznesa modeli bez īpašiem morāliem pārmetumiem kombinēt ar reklāmas laukumu tirdzniecību. Nu kaut kā tā.

  37. Desa: teikt jau viņi var visu ko. Bet var jau būt, ka netaisīs, jo viņi jau vispār neko jaunu draugos nav ieviesuši kā tikai jaunus reklāmas laukumus. Stagnācija augstākajā līmenī.

  38. Nu kā nav jauna, pats raksti par jaunu fiichu viņu lapā. Tiek taisīti visādi mini pakalpojumi – iepiko, etc.

    Un Tas par ko Tu runā, un ko citi, laikam neiebrauc, ir – ka nav viena lielāka maksa par visiem, – tā kā Flicrā, un tad nerāda Tev reklāmas un saņem visus pakalpojumus.
    Vai arī otrs variants, ka teiksim samaksājot mēneša maksu, teiksim 95 santīmus tu dabū kādu pakalpojumu kopu, e.g statistikas + arī nerāda reklāmu.
    Bet joks jau tāds – tādu pakalpojumu, par saprātīgu cenu var ieviest tikai tad, ja ir konkurence. Vienīgā konkurence ir orb.lv, kas pašlaik cenša dabūt kādu lietotāju pie sevis, jo pakalpojums ir identisks draugiem.lv. Ja ORB varēs sākt chargot naudu par lietām (būs tā izsauguši), un sāksies draugu migrācijas uz citu portālu. Tad draugiem.lv vajadzēs pārtraukt katru otro mēnesi ieviest jaunas lietas, par kurām iepriekš nebija jāmaksā bet tagad ir (albūma statistika), un nāksies domāt, ka noturēt lietotājus un samazināt cenas… Tas ir parasts bizness un biznesa dinamika.
    Tici man, ja flickrs buutu vienīgais tāda līmeņa serviss pasaulē, arī Tu dabūtu gan maksāt, gan skatīties reklāmu, gan vēl piemaksāt! Vienkārši konkurence.
    Pasaulē no tiem soc.tīkliem cilvēki migrē kā gājputni – kas nu kurā brīdī ir populārs, kur nu draugi tusē. kādreiz bija myspace, tagad jau vairāk ir facebook… un tā.

  39. uhh, tālāk par pusi komentus nevarēju izlasīt :)
    apstājos pie šī onkuļa komenta


    Es lietoju last.fm un flickr.com un par abiem servisiem maksāju. Kad par tiem nemaksā tur ir reklāmas un ierobežojumi, kad lietotājs samaksā, ierobežojumi un reklāmas pazūd. Tāda ir prakse civilzētās valstīs un es gribētu zināt, kas liek draugiem.lv atšķirties. Es pieļauju, ka viņiem ir nopietns iemesls tā darīt.

    Tajās civilizētajās valstīs iespējams kaads onkulis sasāda konkurenci šādiem portāliem, kas tiem liek rīkoties “civilizēti”. Ja esi viens tirgū, tad viens pret viens – tava sirdsapziņa vs. ļautiņi.
    Ar to gribēju atbildēt uz jautājimu “kas liek draugiem.lv atšķirties?” – iespējams tieši tu Onkuli, jo nesastādi kompāniju, bet šķied (? hvz) laiku šeit.
    Mums jātur līdzi igauņiem, bet kā mēs to varam izdarīt nevainojot sevi? Es, piemēram, esmu vainīgs ka lasu šitādas muļķības, kamēr Liberts tur kādu Latvijas sfēru līmenī.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *