Baltic IT&T 2008

Laikam jāsāk ar to, ka jāsaka paldies Baltic IT&T 2008 sesijas partnerim Microsoft, ka man, kā šī bloga autoram un itblog.lv (pašlaik blogs miega stadijā) līdzautoram, bija iespēja apmeklēt vienu no Baltijas lielākajiem IT notikumiem.

Man nebija iespējas apmeklēt konferenci visas dienas, bet atlicinot laiku mēs tikām uz vienu pašlaik aktuālu sesiju – Innovative e-services for SMEs. Šīs sesijas bija vairākas, taču noskatīta tika pēdējā no tām.

Galvenās tēmas un runātāji:

(saites atšķiras. spiežot uz tēmas var iepazīties ar prezentācijas saturu un lejupielādēt to. Spiežot uz runātāju saites iespējams uzzināt papildinformāciju par prezentācijas sniedzēju)

Tātad runātāji atklāja visus galvenos jautājumus, kuri varētu interesēt tos, kuri domā par biznesa veidošanu internetā. Svarīgākās lietas, kuras jāņem vērā ir personas datu aizsardzība, reklāmas aprite (reklāma internetā, spams, mobilā reklāma), patērētāju tiesību aizsardzība un nodokļu jautājumi.

Pēc šo prezentāciju noklausīšanās ir skaidrs tas, ka pašlaik Latvijā tiek samērā augstā līmenī aizsargātas patērētāju tiesības. Cits jautājums, vai šīs patērētāji vienmēr zin savas tiesības. Bet bēdīgā lieta ir tāda, ka pašiem tirgotājiem pagaidām nav nekādu īpašu aizsardzības mehānismu pret negodprātīgiem pircējiem.

Negodprātība parādās, piemēram, izmantojot 14 dienu atgriešanas laiku. Paņem preci, palieto un atdot atpakaļ. Tādas tiesības tev ir. Turklāt iepakojums drīkst būt atplēsts, par spīti, tam, ko saka tirgotāji. Galvenais, ka tu atdod atpakaļ visu preci ar iepakojumu. Piemēram, tuvojas tusiņš un tev ir nepieciešams PS3, ar kuru padižoties. Bez problēmām – nopērc palieto un atdod atpakaļ.

Otra lieta, par kuru pats nebiju interesējies un padomājis ir 2 gadu garantija, kura darbojas gandrīz visām precēm Latvija. Joks ir tāds, ka atsevišķām precēm pats ražotājs dot tikai 1 gadu garantiju. Tas nozīmē, ka otrajā gadā prece ir jāremontē par interneta veikala naudu.

Vēl viena lieta ir, piemēram, gadījums, kad prece atsakās darboties garantijas termiņā, un pircējam ir tiesības dabūt jaunu vietā, vai arī pieprasīt atpakaļ samaksāto naudu. Pārdevējam esot jāatdod gan preces vērtība, gan arī līzinga procenti, kurus pircējs samaksājis bankai.

Mācība, katram, kurš vēlas uzsākt tirgošanos internetā – kārtīgi jāstudē likumi, kuri norādīti gandrīz katrā prezentācijā, kura atrodama augstāk redzamajā sarakstā.

9 Responses

  1. mani vairāk interesē nodokļu jautājums. Pieņemsim, latvietis pelna dolārus no ārzemēm, kas krājas Paypalā. Vai valdība ir tiesīga pieprasīt no viņa nodokļus, ja tā Paypalā uzkrātā peļna tiek iztērēta turpat ārzemju internetā (nemaz līdz LV nenonākot)?…

  2. Helmuts:
    Par nodokļiem stāstīja trešajā prezentācijā, bet principā katrs gadījums ar nodokļiem ir jāskata atsevišķi, jo tur ir daudz nianses, par to, kādā valstī atrodas konkrētais interneta veikals, vai servisa sniedzējs.

  3. khe. nebija ne jausmas, ka noticis it&t. a agrāk ar tādu pompu visur tika izziņots. interesanti cebits jau bija vai vēl būs? blogeri šogad neko par to neraksta :(
    offtop. kur izraki googles reklāmas latviski latviešiem?

  4. cyxob:
    jā tas pasākums pienāca un aizgāja galīgi nemanīts. Google reklāmas raku un izraku. Pēc kāda laika pastāstīšu, kas no viņām sanāks, jo pašlaik ir 50/50 iespēja, ka naudu no viņām laukā nav iespējams dabūt. Lai gan efekts ir gandrīz 5 reizes lielāks kā no textads.

  5. versatile:
    piereģsitrēties var ja tev ir kāda lapa, kurai ir pamata teksts angliski. To piesaki, un kad esi apstiprināts, tad jau varēsi likt kodu, kur vēlēsies, jo reklāmas būs tajā valodā, kādā ir lapa.

  6. To cyxob..
    CeBits jau bija, marta sākumā! Man arii par nozēlu nākas secināt, ka Baltic IT ir palaists garām :(

    Onkulis jau atbildēja versatile, ka vajag pirmo registrēt EN lapu, un tad kodu likt kur vajag. Bet nu uzmanīties vajag, jo citādi var nākties turpmāk izmantot cita cilvēku Visu :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *