Droši vien jau manījāt pirms kāda laika izplatīto informāciju par to, cik ļoti Latvijas žurnālisti lasa blogus un ietekmējas no tiem. (7 guru raksts)
Galvenās atziņas:
- 82% aptaujātie žurnālisti ikdienā lasa blogus
- katrs ceturtais medija pārstāvis lasot blogus izklaidējas
- vairāk kā puse 58% aptaujāto respondentu norādījuši, ka savā darbā blogus izmanto reti
- 32% blogus savā darbā nav izmantojuši nekad
- 41% respondentu, blogus lasa vairākas reizes nedēļā
- 32% aptaujāto blogu saturu pārskata kā minimums reizi dienā
- 55% aptaujāto žurnālistu apgalvo, ka ir tikai pasīvi blogosfēras vērotāji, jo tikai lasa blogus, bet nekad tos nekomentējot
- 20% aptaujāto žurnālistu apsver iespēju pašiem ieviest savu personīgo interneta žurnālu
[foto: bildēju es pats]
Izejas dati
Vai manījāt, ka viņu rakstā un izplatītajā preses relīzē figurē tikai un vienīgi procenti? Mani tas ne tikai neapmierināja, bet arī satrauca, tāpēc vērsos pie pētījuma veicējiem ar jautājumiem. Visu, ko vēlējos es neizdibināju, bet vismaz daļiņu noskaidroju:
- Jūnija sākumā tika aptaujāti 50 žurnālisti, kuri pārstāv visus mediju tipus (TV, Radio, prese, portāli)
- starp aptaujātajiem bija arī reģionālie žurnālisti
- aptauja bija telefoniska (daži atbildēja elektroniski)
Tehniskie secinājumi
Ja neskatāmies uz absolūtajiem skaitļiem, tad šāda aptauja ir interesanta, jo parāda ziņu veidotāju attieksmi pret “interneta pilsoņiem” – blogeriem. Uzreiz jāsaprot, ka šie dati, ir tikai aptuvens novērtējums (5 žurnālisti ir 10%). Aptaujāto skaits ir samērā mazs, tas nozīmē, ka katrs žurnālists atbildot pārstāv lielu cilvēku masu. Man nav arī skaidrs kā tika veiks sadalījums, cik žurnālisti ir aptaujāti no katra mediju tipa? Tomēr ceru, ka šis pētījums ir veikts pēc visiem vajadzīgajiem standartiem.
Secinājumi
Lasīt blogus un neietekmēties ir neiespējami. Žurnālists viegli, pamana kādi ir dominējošie viedokļi interneta portāla komentāros un blogos. Un tagad mūsu rīcībā ir informācija, ka 82% aptaujāto žurnālistu lasa blogus. Ko mums tas dod?
Lūk viens piemērs:
- mikslatvis.lv – mixx.com copy&paste = kurtuesi.lv
- db.lv – Nesmukums portāla kurtuesi.lv lauciņā
- (līdzīgi raksti arī delfi.lv, un apollo.lv)
un lūk primitīvāks:
- mikslatvis.lv – Video: Avārijas Brigādes reklāmas Latvijas Dzelceļam
- apollo.lv – «Avārijas brigāde» reklamē dzelzceļu
Šādi gadījumi, nav ikdiena, bet doma ir skaidra.
Kad informācija sāk savu apriti blogos un tai ir liela atsaucība, tad žurnālistam nav grūti veikt pāris zvanus uz kuriem balstīt nopietnāku ziņu.
Latvijā parādās aizvien vairāk speciālistu veidoti nišas blogi, kuros var lasīt objektīvas ziņas par nozares aktualitātēm – lielisks background informācijas, avots, kas atvieglotu žurnālistu darbu, ja vien viņi šo informāciju prastu izmantot.
Tagad tikai varam gaidīt, kad drukātajā presē parādīsies ziņas, ar piebildi ziņas avots: blogstādsunšitāds.lv. Galvenais atcerēties neņemt informāciju no patiesi.lv :)
One Response
es ar tā izsecināju, ka neiespaidoties nav iespējams. tie 58 procenti, kas apgalvo, ka blogus neizmanto, nozīmē ka 42 procenti izmanto, gandrīz puse.
par aptaujāto daudzumu laikam sanāca tā, ka nav svarīgi cik liela grupa, jo arī maza saujiņa konkrēto subjektu attēlo kopējās tendences. aptuveni kā ar toskandālu par okupācijas muzeja nojaukšanu, kad nointervēja 10K cilvēku par attiecīgu summu, bet patiesībā pietiktu ar kautkādu tūkstoti.. sen tie laiki, kad es zubrīju socioloģiju, garlaicīga!!
p.s. sorry ja sabiedēju uz trotuāra :D