Swedbank ziņo, ka no 9. jūnija interneta bankai būs jauns izskats, kā arī tā būšot ērtāk lietojama arī planšetdatoros.
Būs interesanti pavērot kādas tieši izmaiņas tiks ieviestas. Internetbankas ir slavenas ar to, ka gan lietojamības, gan dizaina ziņā tās par vairākiem gadiem atpaliek no jaunākajām mājas lapu izstrādes tendencēm. To var viegli saprast, jo, lai ieviestu jaunu dizainu, bankai ir jādomā ne tikai par skaistu noformējumu, bet arī par norēķinu sistēmas drošību. Lietojamība cieš pamatīgi un kamēr lapa nonāk līdz lietotājam tā jau ir paspējusi novecot. Swedbank vēl būtu tīri ok, bet SEB internetbanka ir ļoti smags gadījums – var iepazīties ar to, kā internets izskatījās pirms 10 gadiem.
Galvenās lietas, ko sagaidu no Swedbank, un it īpaši no SEB internetbankas:
- loģiski sakārtotas un saprotamas izvēlnes
- uzsvars uz to, lai biežāk lietotās funkcijas vienmēr būtu tieši pa rokai
- lapas izklājums, kas pielāgojas ne tikai maziem, bet arī lielākiem monitoriem
- teksta izmērs, kas atbilst lasāmības principiem
- pēc iespējas atslēgti visi liekie bloki un pašreklāmas baneri. Jāatceras, ka internetbanka ir rīks/instruments nevis inbox.lv līmeņa savārstījums.
Gudra internetbanka
“Gudra internetbanka” ir lieta, kuru es nevaru sagaidīt, un neticu, ka Latvijā kāda banka to tik drīz spēs ieviest. Piemēram:
- veicot maksājumu, tiek automātiski saglabāta visa info, kas ir ievadīta, lai vēlāk internetbanka pati varētu aizpildīt maksājuma datus. Un nē, nevis definētie maksājumi, bet normāls un loģisks autocomplete. Principā tas būtu iebūvēts kontaktu krājums, līdzīgi, kā rakstot epastus neviens neraksta epasta adreses, bet tās automātiski tiek piedāvātas un aizpildītas.
- atverot internetbanku tiek dots kopsavilkums par to, kas jauns ir noticis, kopš pēdējas pieslēgšanās reizes. Ne tikai plika summa, bet arī īsi atšifrējumi. Cik grūti ir dot glītu kopsavilkumu, ka ir bijuši 3 maksājumi Rimi ar kopējo summu x un 2 maksājumi Statoil? Tā, lai ieejot būtu skaidrs, kas notiek ar virtuālo naudas maku.
Pavisam vienkāršotu “gudrību” varētu panākt apkopojot 5 biežākos iemeslus internetbankas lietošanai un lietotājam piedāvāt tieši to, kas tajā brīdī ir atbilstošākais.
Preses relīze:
Swedbank pastāvīgi attīsta savu internetbanku, papildinot tajā pieejamo pakalpojumu klāstu klientiem. No 9.jūnija Swedbank klientiem piedāvās arī jaunu internetbankas izskatu, kā arī uzlabojumus ērtākai lietošanai arī planšetdatoros, kurus lieto arvien vairāk klientu.
Jauns izkārtojums un izskats ieviests gan privātpersonu, gan uzņēmumu internetbankā. Uzņēmumu internetbankas 1.lapa būs vienkāršota ērtākai ikdienas lietošanai, kā arī pielīdzināta privātpersonu internetbankas izkārtojumam.
“Swedbank internetbanka sāka darboties 1998.gadā un gadu gaitā ir saņēmusi vairākus apbalvojumus. Neapstājamies pie sasniegtā un turpinām dizaina un izkārtojuma attīstīšanu, lai atbilstu mūsdienu klientu gaidām. Tas ir daudzu mēnešu darba rezultāts, un darbs vēl turpināsies, lai arī turpmāk attīstītu mūsu internetbanku saskaņā ar klientu lietošanas paradumiem un tehnoloģiju attīstības tendencēm,” saka Diāna Dubova, Swedbank Digitālo pakalpojumu daļas vadītāja.
Šogad Swedbank turpināja papildināt arī internetbankas funkcionalitāti savu klientu ērtībām – gan privātpersonu, gan uzņēmumu internetbankās. Piemēram, pasūtot jaunu privātpersonu debetkarti pa pastu, PIN kodu tagad var saņemt arī Swedbank internetbankā. Arī uzņēmumi var pasūtīt biznesa karti internetbankā un saņemt to pa pastu, parakstīt līgumus, pieteikties pakalpojumiem un lietot tērzētavu saziņai ar banku. No 9.jūnija uzņēmumi internetbankā varēs augšupielādēt arī savus dokumentus.
Swedbank internetbankā uzņēmumiem tagad ir pieejama arī jauna funkcija – lietotāju administrēšana. Klienti, kuriem ir piešķirtas lietotāju administrēšanas tiesības, paši var pievienot sava uzņēmuma internetbankai jaunus vai bloķēt esošos lietotājus, mainīt limitus, pieejas režīmus, pievienot drošības uzstādījumus un veikt citas izmaiņas. Līdz ar to uzņēmumi var ietaupīt savu laiku, jo, lai veiktu vairākas izmaiņas savos internetbankas uzstādījumos, vairs nav jānāk uz bankas filiāli.
Swedbank internetbankai ir ap 800 000 lietotāju.