Izbraucu vakara apli ar velo, lai izmēģinātu, kā ar Fujifilm var labāk tikt pie nakts kadriem.
- Sapratu, ka ar visām modernajām stabilizāciju lietām brīžiem var pat iztikt bez statīviem un fotoaparātu turēt rokās.
- Raw faili ir milzīgi. Manam vecajam Sony bija ne vairāk kā 17MB, bet šim pat jpeg ir tik pat lieli un Fujifilm raw ir 58MB. Mana metode ar raw only neies cauri. Nemaz nerunājot par raw+jpeg režīmu.
- Ir sajūta, ka ir viegli zaudēt highlights detaļas un ēnas atgūstot paliek diezgan “dubļainas,” varbūt te var līdzēt pamācības studēšana.
Jāturpina mācīties. Tagad no jauna būs jānoskatās, kāds Fujifilm iesācējiem tēmēts YouTube video, lai varētu ar svaigu aci novērtēt padomus.
Pārāk daudz laika nevēlējos tērēt, jo katra vieta, katrs kadrs aizņem krietni daudz laika. Kamēr saskrūvēju statīvu. Izdomāju pozīciju. Sagaidu auto, kas brauks cauri kadram utt. + vēl garajām ekspozīcijām ir jāpierēķina dubults laiks, jo ieslēdzas NR režīms, kas mēģina novākt trokšņus tik pat ilgi, cik gara bija ekspozīcija.
4 Responses
Ja nebildē rawā, liec ēnas –2 un vismaz NR –2. Droši vien hailaitus arī mīnusā. Vajadzīgo kontrastu pēc tam varēs viegli pievilkt pēcapstrādē.
Un Long Exposure NR labāk izslēdz, lai nebremzē visu pasākumu.
Par to -2 bieži dzirdu Fujifilm padomos. Tas domāts tieši nakts bildēm, vai vienkārši ikdienai?
Pēc situācijas un pēc sajūtas. Tas vienkārši padarīs gaišākas ēnas. Nakts bildēs attiecīgi būs vairāk detaļu. Iespējams, ka tur slēpsies arī troksnis, bet apstrādē bišķi pievelkot ēnas vari atkal aiztaisīt, ja traucē. Bet kopumā sanāks plašāks dynamic range priekš JPEGa
Savukārt NR mīnusā iesaku likt, lai būtu augstāka detalizācija. NR ir samērā agresīvs un aizšmurgā detaļas. Man vismaz labāk patīk īsts grauds nevis izsmērētas detaļas.
Paldies par padomiem. Šobrīd katru dienu iemācos, ko jaunu. Tagad tikai sāku veidot savu pielāgoto My menu :)