space.lv

space.lv logo

Jau ir pagājušas divas nedēļas kopš darbojas portāls space.lv. Portāla ideja, dot lietotājiem bezmaksas dāvanas, ir pietiekami pārdroša un tomēr tā darbojas.

Uzreiz atklāšu, ka esmu viens no projekta aizbildņiem, jāatzīst gan, ka esmu pieslēdzies šim pasākumam tikai noslēdzošajā fāzē, kad tehniski viss jau bija gatavs.

Space.lv lietotāji savos miniportālos (lietotajs.space.lv) var pievienot galerijas, tekstus vai youtube.com video klipus – principā viņi nodarbojas ar blogošanu un pilsonisko žurnālistiku vienlaicīgi.

Kas tad ir tā pilsoniskā žurnālistika?

Pilsoniskā žurnālistika ir milzīga mēslu bedre, kur ik pa laikam iemirdzas pa dimantam. Tomēr tas nenozīmē, ka lasītājiem tie dimanti interesē. Es jau sen esmu definējusi, ka pilsoniskā žurnālistika ir nenormāli plašs jēdziens, tajā ietilps meli, sekss, draņķi, politika un šizofrēnija. Nevajag domāt, ka pilsoniskā žurnālistika ir kaut kāds cilvēka augstāko vērtību atspoguļojums.
Marta Krivade intervijā blog.broka.lv

Man tiešām patika viņas trāpīgais formulējums. Atpakaļ pie lietas.

Pašlaik balvas var iegūt par punktiem, kurus var iegūt par katru profila apmeklējumu, kā arī par balsojumiem. Space.lv atšķirībā no citiem portāliem nepraktizē ne izsoles, ne maksas SMS sūtīšanu. Punktu sistēma pašlaik tiek uzlabota, lai samazinātu iespēju krāpties līdz minimumam, kā arī lietotājiem vairs nebūs izdevīgi nodarboties ar sevis reklamēšanu spamojot.

space.lv skats

Kas ir balvās?

Balvu klāsts ir plašs: mp3 atskaņotāji, auto nomas, drošas braukšanas kursi, pusdienas restorānos, t-krekli, dāvanu kartes LuLu picā, dažādi psiholoģijas kursi, porcelāna trauki, segas – principā viss ko vien var iedomāties. Portāla balvas nodrošina sponsori, kuri savukārt saņem papildus reklāmu, jo informāciju par balvām izplata paši lietotāji. Sākotnēji balvu fonds tika veidots diezgan nekritiski, taču pēdējās dienās atsaucība jau ir tik liela, ka balvas kļūst aizvien vērtīgākas, kā arī mēs varam izvērtēt, kādas balvas likt un kādas ne.

Kā tas strādā?

Tas strādā lieliski. Space.lv reklamēšana pirmajās dienās notika ar textads.lv palīdzību, bet pēc pirmā grūdiena sākās lavīnas efekts, kas turpinās pat pēc 15 dienām. Turklāt, kas ir interesanti, joprojām tiek lauzti apmeklētības rekordi.

space.lv statistika

space.lv visits pēc google analytics datiem

Jāatzīst, ka es pats sākumā neticēju, ka lietotāji var tik efektīvā veidā apziņot savus draugus. Tātad 15 dienu laikā ir bijuši mazliet vairāk kā 590 000 lapas skatījumi, 103 000 apmeklējumi un nepilni 56 000 unikālie apmeklētāji. Reģistrējušies vairāk kā 1200 lietotāji, kuri pievienojuši aptuveni 4470 ierakstus.

Problēma

Tīņi. Sauciet viņus kā gribiet, bet viņi pašlaik ir apsēduši space.lv. Pirmajās dienās portālā reģistrējās 20gadnieki, 30gadnieki un pat vecāki cilvēki. Starp reģistrētajiem lietotājiem pamanīju arī savu vidusskolas informātikas skolotāju. Arī tagad reģistrējas domājoši cilvēki, taču viņi loģiskā kārtā nav gatavi tik aktīvi mesties iekšā portālā, jo tā ir samērā laikietilpīga nodarbe. Pat pievienojot balvas, kas tīņiem nav saistošas, tie tik un tā ņem un piesakās. Pašlaik ir atrasts veids, kā nodalīt dažādās vecuma grupas, redzēsim, kā tas nostrādās.

Secinājumi

Joprojām spēkā ir patiesība, ka cilvēki internetu lieto galvenokārt, lai nosistu laiku un izklaidētos. Panākumu atslēga izskatās vienkārša – ja tas ir ziņu portāls, tad ir jāievieš sex&pop sadaļa, ja tas ir izklaides portāls, tad tīņiem ir jādod iespēja darīt visu, kas vien viņiem var ienākt prātā.

Uzskatu, ka šajā gadījumā lielu lomu spēlē brīvības pakāpe portālā – tā ir pietiekami liela, jo par dažādām iespējām netiek prasītas nekādas SMS maksāšanas, kā tas ir citos, lielākos un populārākos portālos. Pieņemu, ka arī nākamajos space.lv attīstības etapos jākoncentrē uzmanība uz tādu bezmaksas pakalpojumu sniegšanu, kas citur ir tikai priviliģēto/maksājošo lietotāju rīcībā.

Protams, pašlaik vēl pāragri spriest, kur vispār virzās space.lv, jo vēl nav pagājis pat mēnesis, kopš starta, tāpēc savu prātuļošanu šoreiz beigšu.

Autortiesību atruna:
Portāla Space.lv ideja ir autortiesiski aizsargāta un tās īpašnieks ir Alberts Jodis.

25 Responses

  1. ta’ nu brīnums. lieku reizxi pierāda, cik latvieši ir stulba, mantkārīga un divkosīga tauta. (tas, protams, neizslēdz pārējās latviešu (kā tautas) īpašības :D

  2. Space ideja – Alberts Jodis ?? Hahaha. Space idejas var redzēt internetā cik uziet, piemēram, myspaces.com, MSN spaces utt.

    P.S. Un šitā forma vispār sūkā, jo pēc vārda ievadīšanas spiežu Tab un mani aizlidina kaut kur uz lapas augšu.

  3. ne gluži par tēmu, bet “iepēra” pēdējais teikums – “Portāla Space.lv ideja ir autortiesiski aizsargāta un tās īpašnieks ir Alberts Jodis”.
    un, lūk, kāpēc:
    1) šāda veida lapas, kā jau norādīja lasītājs, ir vesela gūzma, tāpēc ideja nav nekas unikāls;
    2) autortiesības neaizsargā idejas (pat ja tās ir “megaunikālas” – tikai jau kaut kādā formā materializētus darbus);
    3) vārds “autortiesiski” manās ausīs skan jancīgi. :)

  4. Kapēc tīņi ir portāla problēma? “Izspaidot” visas man (nereģistrētam lietotājam) pieejamās “pogas”, radās iespaids ka tīņi ir šī “portāla” mērķauditorija…

  5. lasītājs:
    Konkrēti Latvijā šāda veida portāli nav manīti. Katrā ziņā ne tādi, kas turpinātu darboties. Ne jau soctīklā ir būtība, bet gan balvu dalīšanas mehānismā.

    xlt:
    Autortiesību štelles es galīgi nepārzinu, bet cik saprotu, tad kaut kāda aizsardzība tomēr ir. Katrā ziņā šāds teikums netika izzīsts no pirksta.

    daudzpunkte:
    Skaidrs, ka space.lv ir uz jauniem cilvēkiem tendēts, man vienkārši nekad nav patikuši tīņi ar datoru un pieeju internetam. Uzskatu, ka viņus vispār vajadzētu izolēt no sabiedrības. Bet, nu tā jau ir mana problēma :)

  6. Patīk šīs lapas vizuālais noformējums. Vienkāršs un elegants.

    Redzēs kā sanāks ar šo projektu. Cerams, ka nesanāks līdzīgi kā ar ekstra.lv, kura sacēla vētru ūdens glāzē un pēc tam klusi, klusi noplaka. Mix.lv gan pierādījis pretējos…:)

    Un par komentāra formu – tik tiešām nekam neder. Spiežot tab metās uz augšu un tas nav forši.

  7. Njā, noformējums ir labs. Ideja arī nav peļama, Latvijā šitādas haļavas strādā :) Vienīgi visa tā vairāk ir tīņu padarīšana. Un nebūs iespējams nekādu diedelēšanu iznīdēt. Tieši otrādi – drīz būš piespamotas visas malas, lai tik piešķir šamam punktus :))

  8. Pēdējais teikums par autortiesībām tik tiešām ir izzīsts no pirksta :) Sak, būtu forši, ja autortiesības attiektos arī uz idejām, lalala, tad moš pierakstām, ka tā tik tiešām ir. Ja idejai klāt ir kaut kāds konkrēts tehniskais izpildījums — piemēram, man ir ne tikai izcila ideja, ka vajadzētu no atkritumiem dzīt naftu, bet arī tehniskais risinājums, kā to darīt — tad var pretendēt uz patentu. Taču patents nav autortiesības. Autortiesības tiek piešķirtas automātiski — tev nekur nav jāiet tās reģistrēt, tās jau uzreiz ir ikvienam tavam darbam — un darbojas visu tavu dzīves laiku plus 70 gadus pēc tavas nāves. Patents ir īpaši jāreģistrē, par to jāmaksā nauda, tev patentu var atteikt (mēģinājumus patentēt space.lv noteikti atteiktu), patents darbojas ierobežotu laiku, ja gribi pagarināt, tev jāmaksā vēl, un galu galā tāpat par kādiem divdesmit gadiem vairāk nepagarināsi. Un tas ir ļoti pareizi — intelektuālā īpašuma tiesībām jācenšas atrast līdzsvars starp to labumu, ko no sava garadarba dabū tā autors, un to labumu, ko no tā garadarba brīvas izmantošanas dabū sabiedrība. Ja uz idejām attiektos autortiesības, mums katrreiz, kad mums ienāk prātā kāda ideja, ko mēs vēlētos īstenot, būtu jāpārbauda, vai kāds to jau nav izdomājis. Ja būtu, tad nāktos domāt ko citu. Un atkal pārbaudīt, lai atkal konstatētu, ka tas jau ir bijis.

    Starp citu, nav jau nu gluži tā, ka space.lv autortiesībām aizsargātās idejas īpašnieks nebūtu nekad nekā aizguvis no citu idejām (nozare.lv un nozare.info, anyone?) — mēs visi neiedomājami lielā mērā iespaidojamies no citu idejām, un vismaz man bērnībā vecāki mācīja, ka nav jauki nedalīties ar tiem, kas dalās ar tevi.

  9. Vnk nožēlojami daudzi lasītāji kas nelasa rakstu informācijas dēļ bet gan piečakarējas kur vien var! Un pēc tam jūtas kā paēduši!!

  10. Tīņu problēma? Es domāju, ka nekas cits kā tīņi (un varbūt pāris mājsaimnieces) šāda portāla mērķauditorija vispār nevar būt. Vai tad tiešām portāla veidotāji mērķēja uz to, ka vākt punktiņus un balsot par biudītēm lai uzvinnētu mp3 pleijerīti, nāks izglītoti un pieredzējuši cilvēki? Ha. Muaha haha ha.
    Manai lapai ir ~ 0,012% no space.lv apmeklējuma, taču nav kauns un lepojos ar to kvalitāti, spriest un diskutēt spējām.

  11. esuntu:
    es jau skaidroju, ka tas ir mans personīgais viedoklis/mana personīgā nepatika. Tas, ka portāla galvenie lietotāji ir tīņi loģiskā kārtā bija skaidrs jau to veidojot.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *