so_on padeva tālāk ziņu, kas lieku reizi parāda, ka ir iespējams visnotaļ veiksmīgi izmantot blogus, lai pārdotu savu preci/pakalpojumu/ideju.
Marketing Pilgrim rakstā ir dots piemērs, kā kompānija HP ar blogeru palīdzību spēja sacelt interesi par 9 mēnešus vecu HP laptopa modeli Dragon.
Par portatīvu Dragon ir grūti nosaukt – 20 collu monitors, svars 7 kilogrami un baterija, kas netur ne nieka. Principā tas ir stacionārs portatīvais, kas gandrīz nekad netiks kustināts.
Lai pēc iespējas vairāk izplatītu informāciju par “portatīvo” Dragon, HP sadarbojās ar buzzcorps.com un nolēma veikt akciju vairākos populāros blogos vienlaicīgi. Viņiem visiem piešķīra portatīvos datorus 5000$ vērtībā, kas bija jāizspēlē konkursa kārtībā blogu lasītājiem.
Mēneša garumā katru dienu tika izspēlēts viens dators, visi blogu autori paši varēja izvēlēties, kādi būs konkursa noteikumi. Kopumā akcijā 31 Days of the Dragon tika iesaistīts 31 blogs. (Pašlaik iesākta jauna reklāmas akcija: HP Magic Giveaway.)
Kādi bija akcijas rezultāti?
Protams, tika “aizpildītas” Google meklēšanas lapas, uz šiem blogiem ienāca 380 000 saites, kurās tika minēta HP akcija, kā arī krietni (vidēji par 150%) palielinājās blogu apmeklētība. Pārdošanas apjomi šim konkrētajam datora modelim palielinājās par 85% (žēl, ka nav minēti absolūti cipari, lai novērtētu tieši, cik liels bija ieguvums). Katrā ziņā sasniegt šādu tirdzniecības apjoma palielinājumu 9 mēnešus pēc modeļa iznākšanas, ir visnotaļ iespaidīgs rādītājs.
Ko es ar to gribu teikt? Es sagaidu, ka arī pašmāju reklāmas darboņi nākamā gada laikā, sāks intensīvāk domāt un shēmot veidus, kā panākt, lai informācija par viņu produktu izplatītos pēc iespējas dabiskākā ceļā caur blogiem, bez kaitinošiem reklāmas rakstiem, bet gan ar dažādu akciju un konkursu palīdzību.
2 Responses
Principā pašu blogeru ieguvums bija reitinga celšana?
defektologs:
Blogi ieguva vērtīgas ienākošās saites, augstāku reitingu Google meklētājā, līdz ar to lielāku apmeklējumu, kā arī kopējā auditorija pieauga. Pilnīgi skaidrs ir tas, ka katrs blogs ieguva pa vienam priecīgam lasītājam ar portatīvo datoru.
Ņemot vērā, akcijas mērogus tas, manuprāt, ir pietiekami.