Septembrī tiksim pie jauna tuneļa, kas savienos stacijas ēku ar Stokmani. Ir zināms, ka ierasti kaitinošā pāreja tiks slēgta tiklīdz tunelis būs gatavs. Bet ir dažas problēmas…
Šādi izskatās tuneļa plānojums:
Jaunais tunelis vismaz skices līmenī mani galīgi nepārliecina. Mēs visi zinām, kas notiek mūsu skaistajos tuneļos – tur dzīvo naudas diņģētāji, uzbāzīgi čigāni, urlas, bomži ar saviem suņiem, jaunie mūzikas talanti un sazin, kas vēl ne. Tas ir fakts – tuneļi ir bīstamākās vietas Rīgā. Tagad bīstamā platība tikai palielināsies. Cilvēki, kas nupat sapirkuši labumus un iznāk no veikala, pa taisno tiek apdraudēti, jo jālien iekšā 70 metrus garā tunelī, kurš savienojas ar jau esošo tuneli, zem 13. janvāra ielas.
Man šķiet, ka būtu bijis daudz noderīgāk veidot tuneli, kas ietu tikai zem 13. janvāra ielas un savienotu 6. tramvaja galapunktu ar Stokmani. Izejot no kino vai veikala, es visdrīzāk vēlētos doties taisnā ceļā uz centru nevis uz Raiņa bulvāri, kur man nekas nav meklējams.
Vietas tuneļiem pietiek arī tagad, vajag tikai rakt. Vislabākais būtu mašīnas pašas iedzīt tunelī un virs tā izveidot laukumu, kur katrs var droši pastaigāties. Citiem vārdiem sakot: “Brīvību gājējiem!” un “Mašīnas pazemē!”
28 Responses
Patiesība man liekas ka šī tuneļa tapšana ir interesanta vēsture, jo, ja nemaldos, tad Stokmann dabūja atļauju celt ēku, jo apsolīja savest kārtībā to gājēju pārēju – vai nu uzceļot gājēju tiltu vai arī izveidojot tuneli. Tagad, pēc daudziem gadiem, tas sāk realizēties…
Tajā pašā laikā runājot par tuneļu drošību varu teikt ka, vismaz tuneļi ap Vecrīgu, ir diezgan droša vieta (no personīgās pieredzes :)). Vari izveikt eksperimentu – vakarā, kad mazāk cilvēku, paņem rokās krāsu baloniņam līdzīgu priekšmetu, izstiep to pret tuneļa sienu un pastāvi tā kādu minūti – garantēju ka pēc pāris minūtēm būs klāt pašvaldības policija un liks Tev laipni pastāstīt ko Tu tur darīji :).
Mašīnas pazemē man ar škiet prātīgāks risinājums. Tunelis nebūtu jābūvē tik stiprs, lai spētu noturēt visas autoplūsmas svars. Arī tie ūķīgie veikaliņi tunelī pazustu.
tu losis, a par ventiāciju nedomāji?
artisare:
Gan jau, ka dikti tālā nākotnē tā arī būs. Ja nemaldos, kādu brīdi apkārt figurēja skices par to, ka visa Daugavas krastmala tiktu pārveidota par gājēju zonu un zem tās notiktu satiksme. Kaut kur bija pat smukas bildītes ar šo brīnumu. Vienīgi cits jautājums, cik patīkami ir braukt ar auto pazemē Daugavas līmeņa dziļumā.
Šķiet lielākā Štokman pūļa daļa tā vien tiecas skriet uz 6.tramvaju :) Manuprāt ļoti liela smeldze tajā visā ir stacija. Kā pēc tavām ģeniāli analītiskajām domām tautu dēļiem un tautu meitām tikt no stacijas uz autoostu tava scenārija gadījumā?!
cilpotājs:
Tam es pilnīgi piekrītu. Par šo es tieši domāju, ka paralēli manām vēlmēm ir arī plūsma Stacija – Stokman – Autoosta, viņiem šis jaunais tunelis ir vienīgais glābiņš.
Es vienkārši iesaku, ka varbūt vajadzēja jauno tuneli plānot un veidot ar domu, ka nākamajā kārtā tiek veidots jauns tunelis uz tramvaju galapunktu.
Nepatīk man topošā tuneļa skice un nepatīk arī tav ieteikums(savienot stocman un 6.tramvaju)..
Es dzīvoju 2 krustojumus aiz dz. stacijas un katru rītu un vakaru, dodos uz vecrīgu, eju pāri tam krustojumam starp Stockman un staciju.
Tagad man būs jātaisa diezgan riebīgs līkums :/
dabbler:
tātad vienīgais risinājums būtu zem krustojuma izveidot tādu kā trīsstūri.
Nu jā, Mik, to es arī galīgi nesaprotu – ja varēja viņi tuneli ar savu daudzstāvu autostāvvietu otrā dzelzceļa pusē izbūvēt, tad kādēļ nevarēja paturpināt cauri līdz tam mazajam skvēriņam pie 6. tramvaja galapunkta… gh, dīvaini. Nu, bet tas tunelis ar staciju varbūt arī būtu vajadzīgs, lai arī cik dīvains tas galaiznākums tur nebūtu :) Kā nekā visa tā lielā cilvēku plūsma, kas birst teju katru dienu pāri tam tagadējam krustojumam – pat savos sapņos man tādi skaitļi nerādās, cik precīzi :)
Tu par savu drošību neraizējies, jo jau vairāk kā gadu abos tuneļos, gan 13. janvāra, gan arī pie fc otra gala tunelī ir izvietotas kameras, kuras pie monitora vēro drošības dienests. Palasi presi, cik gan daudz “jauku” cilvēku tur ir aizturēti par tikpat “jaukām” izdarībām… un šajā jaunajā pavisam noteikti būs kameras, kaut vai tikai tāpēc lai viņu neviens nebojātu.
Bet nu fakts, kā fakts – kamera neaizsargā no čigāna un veikla naža dūriena, gulēšanas ar asiņainām, iztīrītam kabatām.
Tas ir fakts, ka es varēšu šo rakstiņu izdrukāt un pielikt pie sienas, lai vēlāk varētu mazbērniem rādīt… :D Onkulis jūtami nestaigā ikdienā pa centru(kaut gan nafig viņam tad uztraukties par tuneli?).
Kā pareizi norāda Renards, centra tuneļos — un ne tikai tajos 2, kas tuvu stacijai, bet arī tajā, kas zem dzelzceļa savieno Valmieras ielu ar Daugavpils — ir uzstādītas kameras un tur nopietna noziedzība ir stipri vien mazāka, nekā vienkārši ejot pa ielu nakts laikā.
Tas pats arī citās pilsētās, tai skaitā tur, kur arī nemaz tik laba vispārējā kriminālsituācija nav — metro tuneļi Romā (un tur kur metro pazemē krustojas ar viņu piepilsētas eļektričkas variantu, kontingents ir tāds pats kā Centrālstacijā. Tikai netīrāks). Tuneļi tur ir krietni garāki, tāpat pārlieku jautrību neiedveš, bet ir OK.
> Man šķiet, ka būtu bijis daudz noderīgāk veidot tuneli, kas ietu tikai zem 13. janvāra ielas un savienotu 6. tramvaja galapunktu ar Stokmani.
—
A kas mums tagad jau ir? Ak, drusku puskvartālu ne uz to pusi? Nu, sorry.
>Izejot no kino vai veikala, es visdrīzāk vēlētos doties taisnā ceļā uz centru nevis uz Raiņa bulvāri, kur man nekas nav meklējams.
—
Tā tas ir tev. Kāpēc, lai tieši tava vēlme būtu svarīgāka? Man piemēram, ir tieši otrādi. Tāpat kā “tas ir fakts”, šis ir visai dīvains arguments. Godīgi sakot, negaidīju kko tādu še izlasīt. :D
Man jau šķiet, ka praktiskais iemesls ir galvenokārt tas, ka lai arī zem zemes vietas ir daudz, izbūvēt vēl papildus izejas no tuneļa maksā dārgi, un īsti nav kur. Labi, Stockmann pusē protams būs 1. Bet neizmantot tās 3, kas jau ir, būtu sasodīti dārgi.
man personīgi centrā nav ko meklēt, man vajag centrālo staciju! tapēc labi ka tuneļi savienojas, ļoti loģisks risinājums. un tas ka tuneļi tev liekas bīstami – nu tas ar laiku mainīsies.
Grrr:
Manai draudzenei un draudzenes draudzenēm, nekad mūžā nevarēsi iestāstīt to, ka tunelis ir drošāks par virszemi. Es saprotu, ka līdz ar kamerām ir kļuvis drošāks, bet visa iepriekšējā pieredze tikai pierāda, ka nav labākas vietas kur dabūt pa galvu kā tunelis pie autoostas.
Kā jau pareizi komentēji, es šeit paužu tieši savas izjūtas un viedokli, nevis vairākuma. Nesaku, ka mana vēlme ir ar ko svarīgāka, par citām, vienkārši paužu, kāda tā ir.
Katrā ziņā paldies par tik detalizētu komentāru :)
Tu no savas draudzenes un draudzenes draudzenem daudz neatšķiries!
es visu laiku domāju, ko tur rok?
manuprāt, tuneļa “publika” ir atkarīga no tā atrašanās vietas-> kādas vietas atrodas tuvumā un kādi cilvēki tās apmeklē. piem., tunelim starp swedbanku un ķīpsalu nav ne vainas.
tunelis pie autoostas ir kolorītākais. ir pastāvīgie jaunie krievu dziedoņi un kāds bomžiks mūžigi ir parubijies uz kāpnēm, kuras iziet uz autoostu
nu man arii pa tuneljiem ir bail parvietoties. Man viena pazinja paaris dienas atpakalj dienas gaishajaa laikaa gaaja pa tuneli un redzeeja divas tantinjas ejam un kads virietis ar sievieti centaas taam tantinjam nozagt somas saturu. Mana pazinja gaaja klaat tantinjaam un gruuda prom tos divus zagljus, bet sanaaca taa ka tas viirietis jau bija atveezeejies lai iedotu pa muti manai pazinjai! iedomaajaties?! Jaunai meitenei tunelii gribeeja iedot pa muti!Meitenei paveicaas, ka aizmuguree gaaja kaads viirietis, kas vinju paglaaba.
iisaak sakot es arii tuneljus neuzskatu par droshu vietu
Riebīgs līkums sanāks, laikam būs jāiet caur tirgu, kas ir vēl neforšāka vieta par tuneļiem…
ja atceramies stocman vēsturi, tad vajadzētu zināt ka šis tunelis bija viens no nosacījumiem lai šo ēku atļautu celt. taču stokman uzlika mīksto. pēc laika stokman gribēja celt papildius pazemes stāvvietu zem 13. janvāra ielas ar iebrauktuvi no Radio ielas. taču būvalde izteica ultimātu: kamēr nebūs tunelis, nebūs stāvvieta. tapēc domāju ka pēc tuneļa pabeigšanas sekos pazemes stāvvietas centniecība, kas ietves arī 6. tramvaja galapunkta pārcelšanu (domāju ka tas brauks līdz autoostai).
līdz ar to nav ko cerēt uz satiksmi pazemē vai tuneli uz 6. travaja galapunktu :)
Jums nav pohuj, ko tas tunelis tur savieno, beidzot visi K2 salashnjas vazasies zem zemes un netrauceies braukt? Noperciet auto ;)
Man gan tunelis ir pašā laikā, pa ceļam, sanāk pa taisno un galvenais, ka nav pie svetaforiem jāgaida. Par iespējām dabūt pa muti tunelī, tapt aplaupītam utt. Iespēja jau protams pastāv, pa šiem tuneļiem diendienā sanāk pārvietoties jau sešus gadus, lai gan tipi tur tusējās dažādi nekādu problēmu nekad nav bijis.
Nu nez. Man vismaz šī tuneļa ideja šķiet ļoti apsveicama un realizācija—perfekta. Uz tramvaju tu vari aiziet tieši caur tuneli, tikai ar mazu līkumiņu, savukārt man ir daudz vieglāk nokļūt no, teiksim, Valmieras ielas līdz Vecrīgai, jo vairāk nav jāstāv nevienā krustojumā. Ja līdzīgu sistēmu ieviesīs vēl arī:
a) Marijas un Merķeļa krustojuma trijās pārejās
b) Izejot no Stockmann un dodoties tirgus virzienā, kur ir izbrauktuve no autostāvvietas
c) Brīvības, Merķeļa, Tērbatas un kādu tur vēl ielu krustojumos.
izejot no Stockmann var nokļūt tirgū jau tāpat — pa tuneli gar kanālu zem Stockmann.
bet protams normāla izeja arī nebūtu slikti.
pārējās vietās — diez vai. Nav vietas uz trotuāra, šķiet.
Labi, ka ir kāds kā Grr, kas to saprot.
Balstoties uz savu nelielo pieredzi ceļu projektēšanā, mēģināšu atspēkot visu negatīvo, kas vienmēr tiek veltīts infrastruktūras uzlabošanai.
Jā – tunelis ir solīts jau desmit gadus, taču galvenais iemesls bija tas, ka tā pāreja ir ultra nedroša, gājēji visur vazājās un pie tādas gājēju plūsmas pēc Eiropas standarteim (arī mūsējiem) tās ir briesmas. Tunelim tur ir jābūt un punkts. Satiksmes drošībai arī ir sava teikšana – bieži vien sanāks iziet līkumu, lai nokļūtu tur kur vajag – pāri maģistrālei būs ātrāk gan, bet vai drošāk. Es nezinu negadījumu statistiku, bet to no CSDD var mierīgi dabūt, taču pieļauju, ka uz tās pārejas ir cietuši vairāk cilvēku nekā no urālu uzbrukumiem apkārtesošajos tuneļos.
Tagad tur ir regulējamā pāreja – galvenā prioritāte netiek šajā gadījumā dota auto, bet gan sabdiedriskajam transportam – paskaitiet vien cik daudz cilvēki tiek aizkavēti, gaidot autobusā.
Atbilde tiem, kuri klāsta, ka vairums cilvēku neiet tur kur tunelis un vēl visādas muļķības – Vai jūs tiešām domājat, ka pāris miljonu projektam gājēju plūsmas nav izskaitītas? Pirms tuneļa novietojums ir izlemts, tiek analizēti visi virzieni, nākotnes plāni un veiktas prognozes – tātad – vairums cilvēku iet tur, kur būs tunelis.
Un par to drošību – vai tad tiešām tas ir fakts, ka tuneļi ir bīstamākā vieta Rīgā? Nu tā man liekas, ka nebūs viss.
Uzrakstīju daudz, jo tas tiešām nav patīkami, ka iedzīvotāji noliek tīri jaukus un izdevušos projektus, kas labiekārto viņu pilsētu. Un no visiem neapmierinātajiem – kurš ieradās uz publisko apspriedi? – tad jums visu ļoti labi izskaidrotu un arī jūsu priekšlikumus uzklausītu.
Pareizi, mašīnas tuneļos, a pa virsu laukumu, lai visiem cilvēkiem būtu vieta spēlēties ar lellēm. Prātiņ, nāc mājās.
visticamāk,ka plāns ir tāds,jo virzienā uz tramvaju galapunktu ir kanāls,kurš sarežģītu būvdarbus.
tas ir traki tuneli???? nu pa dienu norm neka slikta nesaku bet pa nakti! ojjjj!
Man patīk argumentācija kas izlien no viena otra komentāra: man tuneļi nepatīk, tāpēc šis tunelis ir nepareizs :)
Ar ko tunelis ir nedrošāks(krimināli) par iešanu caur parku. Manuprāt tas ir viens un tas pats. No aplaupīšanas viedokļa tunelis nav ne ar ko labāks par virszemi, jo mūkot ir jāskrien pa trepēm un var nomaukties. Naktī protams tunelis un parks ir vieta, kur vismazāk liecinieku, bet pa dienu tunelis ir tikpat droši kā mīcīties uz tās pārejas.