problēmas ar interneta dizainu

Visu problēmu pamatā ir idiotisms. Tas var mājot jebkurā no iesaistītajām pusēm:

Pirmkārt, klienti ir pilnīgi neprašas. Klientus ir visvieglāk vainot. Klients duraks – sabojāja dizainu. Klientiem gribas atsviest interneta dizainu atpakaļ uz laikiem, kad visapkārt rotēja un mirgoja kustīgi gifi. Mūžīgā cīņa utt. Beigās sataisa klientam flashu un visi laimīgi – klientam spīd acis: “manā lapā ir krutāks flaš nekā konkurentu lapās.”

Otrkārt, lietotāji ir idioti. Neko nesaprot. Ienīst visas izmaiņas. Grib atpakaļ veco lapas versiju. Par labu sauc tikai tādu dizainu, kurā visi stūri ir noapaļoti un visur saliktas ēnas.

Treškārt, visbeidzot arī paši dizaineri mēdz braukt auzās ar savām super-ūber idejām, vai totālu interneta formāta nezināšanu. Saveido lietas, kuras ļoti skaisti izskatītos bukletos, bet neatbilst ne kādiem interneta standartiem un pieņemtajām praksēm.

3 Responses

  1. Kāds te ir sliktā noskaņojumā? ;)
    Ir vietas, kur efektiem piestūķētas web vietnes labi izskatās, tas vairāk ir kā māksla un vizītkarte, lai parādītu ko Tu proti. Bet ir vietas, kur tas tiešām ir nevietā… Kad sāk lapas izstrādi bieži lielāko daļu laika jāpavada izglītojot klientu, kas ir Labi, un kas Nav labi un kas viņa gadijumā ir pilnīgi nevajadzīgi …
    P.S. Flasham jāmirst …

  2. Es cenšos neskatīties uz tām kā problēmām (izņemot trešo), jo tomēr tas produkts ir klientam un jārēķinās ar viņa redzējumu, ambīcijām.
    Mūsu uzdevums ir atrast kompromisu, sliktākajā gadījumā norādīt uz kļūdām un brīdināt.

    Tāpat arī jārēķinās ar to ka lietotāji var nesekot modei (nezinaat ka Stīvam nepatīk Flash) un galvenais jāsaprot kas tad ir tie potenciālie lietotāji, piemēram ja tu taisi lapu vidējiem latvijas iedzīvotājiem, tad jārēķinās ka viņi uzzināja kas ir internets tikai nesen un ka viņi ir konservatīvi utt. utjp.

    Par dizaineriem diemžēl piekrītu, daudzi nezin ko dara, nesaprot ne kā to nodrukās ne kā to webā izmantos, trūkst profesionalitātes…bet tas tagad daudzās jomās, tas laikam liecina par LV izglītības kvalitāti

  3. Un tomeer – tad, kad zini robezhas un iespeejas, netiksi taam paari, taapeec tieshi “web jaunaviiba” ir lieliska lieta, kas rada jaunas un paardoshas bet efektiivas lietas (ne vienmeer, bet sad tad).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *