Intereses pēc nolēmu palūkoties uz audience.gemius.lv no jauna skatu punkta. Vēlējos uzzināt, cik vecas ir šobrīd populārākās Latvijas lapas. Mani interesēja, vai tiešām pēdējos gados nav izveidotas nevienas ievērības cienīgas lapas.
Gribēju pārbaudīt, kādas šobrīd ir iespējas (tīri statistiski) izveidot jaunu web projektu, kurš būtu spējīgs iekļūt Latvijas apmeklētāko lapu augšgalā.
Uz “x” ass ir novietoti gadi (dažos gados ir radušās vairākas TOP 20 lapas) un uz “y” ass ir šo lapu marta mēneša apmeklējums (no audience.gemius.lv).
Lapas hronoloģiskā secībā ir:
1. zl.lv, 2. apollo.lv, 3. reklama.lv, 4. delfi.lv, 5. one.lv, 6. inbox.lv, 7. tvnet.lv, 8. ss.lv, 9. financenet.lv, 10. likumi.lv, 11. draugiem.lv, 12. 1188.lv, 13. irc.lv, 14. spoki.lv, 15. boomtime.lv, 16. krabjiem.lv, 17. zip.lv, 18. diena.lv, 19. mango.lv, 20. kasjauns.lv
Esmu drošs, ka šajā secībā ir ieviesušās dažas kļūdas, taču uzskatu, ka kopējo ainu var aptvert diezgan labi.
Kā redzams no grafika, apmeklētākās pirmā divdesmitnieka lapas ir radušās pirms 10-14 gadiem, vienīgais izņēmums šajā sarakstā ir draugiem.lv, kuri nāca pasaulē pirms 6 gadiem. Kopš draugiem.lv vairs nav novērojams neviens stabiņš, kas būtu izteikti augstāks kā pārējie.
Tālāk mani interesētu darbs pie visa TOP 100 kopumā, lai redzētu kādas tendences ir novērojamas mazāk apmeklētām un jaunākām lapām.
Labprāt sagaidīšu arī kādu citu, kas uzlabos šo grafiku un izveidos jaunu, precīzāku ainas atspoguļotāju.
9 Responses
Kurā mēnesī Marta ir jau?
varēji tanī tabulā pielikt kārtas nr, savādāk ar to skaitīšanu kaut kā putrojos.
@MM-Y
Tev taisnība, bet šoreiz uzsvars nebija uz pašām lapām.
Irc.lv reāli ir jauna lapa, tā rūc apmēram kādus 4 gadus. Lapa kā tāda protams jau ir ļoti sen, bet pirmstam tur bija tikai parasta lapa ar info, kā lietot mirc, mirc komandas un tamlīdzīgi..
kaut kas te tomēr nav riktīgi… bet nu,nestrīdēšos.
Godīgi sakot, es to grafiku vispār nesapratu. Man jau ir aizdomas, ka dažs labs te cenšas sagaidīt, ka es vai Ciparu nieze kaut ko darīs lietas labā.
Latvijas tirgū vēl var ienākt ar pāris labām idejām, pat saistībā ar mēdijiem, ir vēl lietas kur attīstīties. Bet šāda situācija bija arī pirms gada un būs arī nākamgad, kādam nokrītas kādam kāpj, citā gadā atkal mainās ar vietām utt.
b