Šobrīd esam labāko pastaigu ratu meklējumos.
Lai arī šobrīd dodoties ģimenes pastaigās visbiežāk lietojam slingu, gribam būt gatavi nākamajiem mēnešiem un iegādāties vislabākos pastaigu ratus. Sākumā apjukām, jo paši nebijām līdz galam sapratuši, ko tad gribam un ko, nē. Devāmies uz izstādi “Bērnu pasaule.” Aplūkojot piedāvājumu, jau daudz labāk sapratām, kas mums patīk, kas nepatīk, kas neder un ko tieši vēlamies.
Pastaigu ratu spektrs ir ļoti plašs, sākot ar pavisam maziem, kompaktiem, lētiem līdz pat absurdi dārgiem un funkcijām piebāztiem modeļiem. Protams, gribas, lai rati būtu pēc iespējas mazāki un vieglāk transportējami, tomēr ir virkne ar lietām, kuras negribētos upurēt.
Tāpēc izvirzījām parametrus, lai pavisam neapjuktu ratu izvēlē:
- salīdzinoši lieli priekšējie riteņi, lai ērta staigāšana pa dabas takām
- liels bagāžas nodalījums, kurā ievietot visu, kas nepieciešams meitai + ūdens, āboli un foto labumi
- sēdeklis, kuru var pagriezt abos virzienos
+ dažas lietas, kuras bija gandrīz visos pastaigu ratos:
- kārtīgs saules sargs
- viegli regulējams sēdēšanas leņķis un kāju balsts
Ja balstamies uz šādiem parametriem, tad paliek gan vieglāk, gan grūtāk. Vieglāk atmest “neriktīgos” ratus, bet grūtāk atrast tādus, kas atbilst visām mūsu prasībām.
Piemēram, bez nekāda īpaša pamatojuma, mums ļoti iepatikās kompaktais Quinny Zapp, kuram var mainīt sēdekļa virzienus, bet tam ir niecīgs bagāžas nodalījums, nemaz nerunājot par to, ka riepas ir dikti mazas. Rati smuki un patīk, bet derēt neder nemaz.
Pirmajā acu uzmetienā likās, ka labi rati bija pāris poļu ražotājiem. “Poļiem” ir ļoti laba cena un komplektācija, bet pētot tuvāk var manīt, ka kvalitāte pieklibo, nemaz nerunājot par to, ka šiem ir vāja izpratne par to, ko nozīmē labs ratu dizains.
Labus vārdus bijām dzirdējuši par Cybex. Pirms izstādes bijām iegājuši viņu lapā un skatījāmies uz Agis M-Air4. Šim lielākie trūkumi ir tas, ka sēdeklis ir fiksēts ar skatu uz priekšu, kā arī priekšējie riteņi ir gauži mazi.
Tā nu mēs nonākam pie Cybex Balios M, kurus lieto arī mūsu draugi – viņiem patīk un šis modelis atbilst arī visām mūsu vēlmēm. Liels kravas nodalījums. Lieli riteņi (esam redzējuši, kā šie rati tiek galā ar pavisam traku bezceļu). Sēdeklis regulējas uz abām pusēm. Regulējams roktura augstums. Vārdu sakot visi iespējamie labumi :)
Tālāk savos meklējumos mēs vairs īsti netiekam, jo salīdzinot ar Balios M visi citi pastaigu rati liekas sliktāk aprīkoti vai arī neatbilst kādam no mūsu izvirzītajiem punktiem.
Īsumā, liekas, ka šos arī droši vien pirksim, bet ja nu pasaulē ir, kas labāks redzēts, labprāt dzirdētu kādu citu variantu un pamatotu viedokli. Paldies, jau iepriekš!
Papildinājums!
Paklausot vienam no ieteikumiem atradām X-lander un izvēlējāmies X-Pulse modeli. Viņiem ir arī citi modeļi, kas piemēroti mežam vai skriešanam, bet X-Pulse uzvarēja, jo to varēja vieglāk salikt un ievietot mūsu mazajā bagāžas nodalījumā.
Lai atrastu ideālos ratus izveidojām tabulu, kur salikām visas lietas, ko vēlamies un sarindojām visus ratus, kuri likās piemērotāki. X-lander X-Pulse uzvarēja gandrīz visās kategorijās + tam bija arī iebūvēts odu tīkls, kas Latvijas vasarās ir varen ērta padarīšana.
Lielākais ratu trūkums ir priekšējie riteņi, kas nav piemēroti pludmalei un traki bedrainām takām. Bezceļiem X-Move droši vien būtu labāka izvēle, bet tie saliktā veidā bija par lielu, lai tos būtu ērti lietot braucienos ar auto vai vilcienu.
6 Responses
Tūrismam varu ieteikt Chicco London Up, jo tie ir ļoti viegli (7kg bet man šķiet mazāk), ātri saliekami (arī vienā rokā turot bērnu) un esam divas reizes nodevuši bagāžā. Uz pludmali arī var tikt, velkot atpakaļgaitā, bet meža ceļos varētu būt grūtāk. Varu iedot pamēģināt, jo šie pārsvarā stāv auto bagažniekā un tiek izmantoti izbraucienos.
https://www.youtube.com/watch?v=H9kiAmq_xc4
Pirmos gan nopirkām lietotus Bugaboo Cameleon, kas jau sen ir pārlikti sēžamajā režīmā un tiek izmantoti pastaigām pilsētā. Interesanti, ka silto maisu var ielikt arī Chicco ratos.
Ir vērots, kā ar trīsriteņu ratiem mokās cilvēki darbas takās. Secinājums – never ever.
Mums ir šitādi http://int.recaro-cs.com/stroller/easylife – izvēlējāmies šos, jo ir ļoti viegli un salikti ir ļoti maziņi (mašīnā un mājās maz vietas aizņem un var salikt ar vienu roku). Nav tie lētākie, bet ceļojumos/izbraucienos noder joprojām (puikam jau 2g un 4 mēn). Bet nu šie ir tiešām bez nekādām papildus fīčām, maksimālu vienkārši.
Red Castle Sport – neko labāku neesmu redzējis. Trīs riteņi rullē. Šiem vienīgi budžets ir nesalds.
Manuprāt, kvalitatīvas pastaigas dabas takās nav salāgojamas ar ratiem. Nav tas optimālākais transports šajā gadījumā. Jebkurās smiltīs un akmeņos sākas auzas tad, ja riteņu diametrs zem 20-30cm. Bet mēs arī pirms gada meklējām. Tādus reāli kvalitatīvus ratus ieraudzīju Norvēģijā, kur biju komandējumā. Bet aptuveni 600 eiro nebija tā cena, ko biju gatavs maksāt. Ja ir pietiekoši nauda, iesaku paskatīties skandināvu ražotājus.
Bet mēs paņēmām Joie Litetrax 3. Mazonā, pat ne reizi neapskatot un nebijām vīlušies. Lētāks nekā citi un bija divi reāli labumi (mums otrais bērns, līdz ar to salīdzinājām ar 2 citiem ratiem, kas bija iepriekš. Un kādiem 50 citiem ratiem Vācijā veikalā).
+
+ var salikt aptuveni 2 s laikā un tas nav pārspīlējums – nekad tik foršu salikšanas sistēmu neesmu redzējis.
+ Milzīgs saules aizsargs. Vismaz divreiz lielāks kā analoģiskiem modeļiem.
+ nekas neļurinās un neklab,
+ trīsriteņu rati ir ērtāk manevrējami nekā četru.
+ laba cena
+ optimāls platums, iet caur visām durvīm
+ augstumu regulē ar strapēm, līdz ar to jebkurā augstumā var pieregulēt
–
– tikai vienā virzienā sēž (bet saules sarga izmēri to kompensē lielā mērā)
– nav šiem ratiem pielāgots lietus aizsargs
– nav ērti izmantojams grozs lejā, īpaši, ja sēdus pozīcijā bērns
– nav ļoti ērta piesprādzēšana
Katram savas vajadzības. Man ir Bebear Stylo City – ikdienai pilsētā ļoti labi, laba amortizācija, priekš bezceļiem riepas par mazu, arī mantu grozs varētu būt lielāks.
Bet jebkurā gadījumā ieteiktu pārdomāt vienu lietu par kuru parasti sāk pamanīt tikai reāli pārvietojoties ar ratiem. Pirms tam par to kaut kā grūti iedomāties. Ieteiktu pārdomāt tās vietas kur ikdienā staigājat un kur ir plānots pārvietoties, pievēršot uzmanību dažādu durvju, aiļu, vārtu utt platumam, arī apdomājiet vai būs jāiet kādos mazos veikalos kur parasti ejas ir šaurākas. T.i. vai tiksiet galvenajās vietās kur ikdienā pārvietojaties. Manējo ratu platums ir 54 cm, un tie ir pietiekami kompakti, visur kur vajag var tikt. Bet ir bijušas situācijas kad knapi var izbraukt (VEF tilta otra puse, pāris veco māju durvis, biežāk ejas mazos veikalos, pāris citas vietas). Jūsu noskatīto ratu platums ir 58.42 cm