Miks Latvis

Atpūta t-krekls, krūze un interneta veikals

Veikalā man ir grūti nopirkt t-kreklus, jo nav vēlmes, ka krekls reklamē pašu ražotāju, tāpēc jau kopš seniem laikiem pasūtu kreklus internetā.

Agrāk lietoju Design by humans un threadless, un joprojām krājumos ir viņu krekli, tur ir tik daudz radošu mākslinieku, ka katram atradīsies, kas noderīgs. Var meklēt un atrast visu, kas ienāk prātā, gan minimālismā ieturētus kreklus, dabas tēmas, interneta mēmes – visu. Citiem vārdiem sakot, jauns kreklu veikals ir pēdējā lieta, kas pasaulē ir nepieciešama.

Bet es izveidoju savu veikalu tik un tā: mikslatvis.lv/veikals Galvenais iemesls ir tas, ka es gribēju mācīties veidot dažādus grafiskus niekus un izmēģināt, kā strādā WooCommerce un Printful. Man ik pa laikam ir idejas, kuras gribētu valkāt, kā kreklus un sapratu, ka vislabākais veids, kā mācīties ir ņemt un šīs idejas realizēt. Nav jēgas ilgi sapņot un beigās aizmirst – ir jāķeras pie darba.

Viena no pēdējām idejām ir Atpūtas krekls. Šī bija tipiska dušas ideja. Vai nebūtu forši, ja tāds krekls būtu? Un aiziet, izgāju no dušas, nosūtīju sev epastu.

Tālāk, rakājos pa periodika.lv un atradu, kā laika gaitā mainījies Atpūtas noformējums. Sapratu, ka grūti atrast divus vienādus variantus un izvēlējos to, kas man pašam labāk patīk.

Kā jau var zemāk redzēt, Printful dod iespēju saražot īstu produktu no idejas. No tā, kas burbuļojis galvā rodas kaut kas taustāms, praktisks un lietojams.

Bet šī bija tikai jaunākā ideja. Jau kādu brīdi pats sev “drukāju kreklus” un dažreiz pat saņemu komplimentus un skaidrs, ka tie ir no draugiem, un tas nenozīmē, ka kāds šos kreklus tiešām pirks. Bet kāpēc gan nepamēģināt?

Te, piemēram, var redzēt, kā soli pa solim tapa Fudzi kapučjaka. Gribēju tumšu kapučjaku ar kaut ko krāsainu un izšūtu. Un gribēju izmēģināt, vai pats varu kaut ko radīt.

Te rezultāts:

Šobrīd veikalā lēnām lieku to, kas jau ir radīts senāk un ko nēsāju ikdienā. Vēl gribu pievienot arī kvalitatīvas foto drukas, kuras likt pie sienas, kā arī radīt aizvien jaunas idejas.

Šis noteikti nav bizness, bet veikals tiešām darbojas un man ir jau viens īsts klients, par ko es esmu milzīgā sajūsmā.

Vēl viens virziens, kuru vēlos pamēģināt ir dizainu ģenerēšana. Tāds pavisam vienkāršs piemērs ir Strava aktivitātes, kuru gpx kontūra un informācija kļūst par kreklu vai pat ierāmētu infografiku, ja runa ir piemēram, par kādām maratona vai ultras sacensībām ar kurām īpašnieks īpaši lepojas. Sev, piemēram, esmu radījis kreklu ar visām kalnu virsotnēm, kurās esmu tā pa īstam uzkāpis vai uzbraucis ar velo.

Ceru, ka pēc gada vai diviem būšu iemācījies, daudz ko jaunu un varēšu atskatīties uz šiem pirmajiem dizainiem kā ļoti amatieriskiem.