Miks Latvis

Search

Garmin Edge 1030 Plus

Man patīk piedzīvojumi, tāpēc pirms kāda laika veicu milzu lēcienu no Apple Watch series 4 uz Apple Watch Ultra. Ar jauno Ultra pulksteni var doties daudz garākos skrējienos, pārgājienos un velo braucienos, tam ir lieliska baterija (salīdzinot ar citiem Apple pulksteņiem). Bet pavisam garos piedzīvojumos arī ar Ultra ir par maz – tad ir jāskatās sporta ierīču virzienā, kas patiešām ir ultra risinājums, jo Garmin, Suunto, Polar un citu ražotāju piedāvātie baterijas laiki ir pilnīgi citā līmenī.

Gatavojoties Velorealitātei saņēmu testēšanai Garmin Edge 1030 Plus no pulsometrs.lv, (viņi par šo nedod nekādu atlīdzību un šis ieraksts tiek publicēts pilnīgi neatkarīgi).

Visprecīzākais tehniskais ierīces apraksts ir atrodams pie DC Rainmaker – Garmin Edge 1030 Plus In-Depth Review, viņa testiem un atsauksmēm uzticos, jo viņš pārbauda un salīdzina katru ierīces funkciju. Skrien un sporto ar vairākiem pulksteņiem vienlaicīgi, lai droši varētu dalīties datos balstītos secinājumos. Veic mērījumus, zīmē tabulas un brīžiem ir uzticamāks informācijas avots nekā pašu ražotāju tehniskās lapas. Tas man dod brīvību šeit runāt galvenokārt par manu subjektīvo pieredzi un izjūtām saistībā ar Garmin Edge lietošanu.

Garmin Edge 1030 Plus ir pirmais velodators, kādu man ir bijusi iespēja lietot. Līdzīgi kā ar Garmin ražotajiem pulksteņiem tas ir kārtīgs darba rīks, kas domāts aktīviem cilvēkiem un sportistiem.

Man personīgi lielākais ieguvums no šāda velodatora ir tas, ka varu uzticēties, ka tas darbosies visu aktivitātes laiku un pat, ja neticamu apstākļu rezultātā baterija ies uz beigu pusi, ir iespējams piespraust jebkuru USB bateriju (ir pat speciāla Garmin papildus baterija, kuru var pieslēgt pa tiešo pie velodatora, bez vadiem) un turpināt braukt vēl un vēl.

Otra svarīga funkcija ir ielādēt brauciena maršrutu. To var darīt dažādos veidos, bet es izvēlējos Strava sinhronizēšanu. Kad Garmin un Strava servisi ir savienoti, tad maršruti ierīcē parādās pēc tam, kad tiem pieliek Strava zvaigznīti. Tas nostrādāja nemanāmi ātri. Izmēģināju gan ar mazu ikdienas velo apli, gan ar traki garo 350km braucienu. Vienīgais, kas mulsināja bija automātiskie maršrutēšanas lēmumi, kas ieslēdzas brīžos, kad esmu nobraucis nost no trases. Var norādīt dažādus rīcības scenārijus. Uzlikt, lai novirzīšanās brīdī parādās jautājums, ko darīt un tad pieņemt vienu no variantiem. Zināju, ka braukšu prom no trases bieži un negribēšu bakstīties ekrānā, tāpēc biju uzlicis, lai viss notiek bez manas iejaukšanās. Šim lēmumam rezultāts bija tas, ka pie mazām novirzēm, viss darbojās kā to varētu iedomāties, tika piedāvāts nākamais iespējamais un loģiskais ceļš pa kuru pievienoties maršrutam un doties tālāk. Bet pie lieliem līkumiem Garmin laikam nodomāja, ka esmu metis plinti krūmos un vienkārši sūtīja atpakaļ uz sākuma punktu. To varēja redzēt pēc straujas atlikušās distances maiņas. Bet atgriežoties tuvāk pie “trases,” Garmin Edge saprata, ka tomēr gribu sasniegt finišu un turpināja vest pareizajā virzienā. Šādus jokus droši vien varēja novērst, iestādot citu režīmu, kurā gala lēmums pienākas braucējam. Tad, pie novirzēm, būtu katru reizi jāapstiprina vai jānoraida piedāvātais ceļš.

Vēl viena patīkama lieta, kuru nodrošināja Garmin Edge garajā braucienā – īsziņas automātiski parādās ekrānā. Diemžēl netika parādīti emoji, bet visādi citādi, tas bija ērti, varēja lasīt sievas uzmundrinājuma tekstus. (Vēlāk, pēc 250km, kad ausī bija austiņa, tos priekšā lasīja Siri).

Citas labas lietas, kuras īsti neizmēģināju, bet, kas varētu būt noderīgas:

  • treniņu programma, kas ņem vērā iepriekšējos braucienus un slodzi
  • datu ievākšana – iespējams pievienot praktiski jebkuru citu apgriezienu, jaudas un sirds mērīšanas ierīci
  • ClimbPro, funkcija, kas zinātājiem nav jāskaidro un nezinātājiem nav svarīga + jāņem vērā, ka Latvija ir plakana
  • drošības funkcija, kas prot reaģēt kritienā / nelaimes gadījumā, automātiski sazinoties ar noteiktu telefona numuru
  • saderība ar Garmin Varia radara sensoriem, kas brīdina par bīstami tuvu satiksmi
  • precīza atrašanās vieta tiek noteikta ar GPS un GLONASS

Un pārējās tehniskās detaļas, kā jau minēju augstāk, ir jāskatās pie DC Rainmaker.

Ja man būtu jāiegādājas velodators, droši vien būtu priecīgs par kādu jaudīgu un minimāla paskata svētdienas braucēja modeli, kas nav pārāk liels, kas varbūt ietaupa uz pro funkcijām, bet tik un tā nodrošina iespaidīgu baterijas darbības laiku.

Ja ir kādi labi jautājumi, centīšos atbildēt tepat komentāros, bet vislabāk varēs atbildēt pulsometrs.lv cilvēki online vai uz vietas viņu veikalā.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *