No versatile iegādājos nelielu fotokomplektu ar kuru domāju uzsākt analogās fotogrāfijas pašapmācības kursu.
Tātad tagad manā īpašumā ir nonācis: Zenit ET un M42 vītnes 28-80mm f/3.5-4.5 Sunagor makro objektīvs.
fotoilustrācijas no versatile
Izklausās jau varen smalki. Tas vai pratīšu ar to visu apieties ir patiešām labs jautājums. Uz ātru roku nopirku vienu kodak 200nieci, ar kuru patestēt režīmus un pagrozīt kloķus (ir vēl daži kuru funkcija man nav līdz galam skaidra :D ) un tad jau vēlāk domāšu par kādu kvalitatīvāku filmiņu iegādi.
Jautājums: Kur vislabāk attīstīt filmiņu un pārvērst to ciparu formātā? Domāju, ka sākumā, nav jēgas attīstīt visus neizdevušos kadrusuz papīra.
Vēl es gribu pateikt paldies kubiksovam un fuzzy, par to, ka viņi ar saviem iedvesmojošajiem ierakstiem un interesantajām fotogrāfijām beidzot mani noveda līdz stadijai, kad filmiņaparāta pirkums bija neizbēgams.
29 Responses
Heh, izskatās ka filmiņa atgriežas. :D
Pirmais padoms – ja nes uz laboratoriju filmiņu tad nav jēgas tērēt naudu dārgā filmā un par negatīva skenēšanu runājot – Rīgā ir fenomenāli dārgi (cik es esmu skatījies), 1 Ls par filmu. Valmierā ir 2 Ls skenēšana, neatkarīgi no daudzuma. :)
Otrs padoms (vari neņemt vērā) – tiec vaļā no tā zoom objektīva un dabū kādu 50mm pamatnieku (varu aizdot), tur arī lielākā sāls slēpjas, ka vajag būt radošam kadrējot.
Un aparāts diezgan ok, ja slēdža atspere nav palikusi vaļiga, bet viņu diezgan viegli pievilkt.
Un veiksmi bildēšanā. :)
Kubiksovs, objektivs nebut nav slikts.
prims pardot, uzliku vienu makrogredzenu vel starpa un pasiekalojos – ar zoom objketiviem fantastiski erti asumu dabuut makro bildejot ar gredzeniem.
Onkuli, atkodi tak ka uz objektiva ir podzinja? tiekoties biju steidzigs, aizmirsu pateikt. fokusejoties makro vai tuvak par 2.5m lajieto atsevisks gredzens…
versatile –
Nē, objektīvs pavisam labs (gaismspēja varēja būt mazliet labāka), bet es domāju no mācīšanās viedokļa, pamatnieks labāks. Es vispār esmu pārgājis uz pamatniekiem, digitālajam arī nav neviena zoom objektīva. :)
Nē, nu prieks, ka tieši tu iegādājies. Jau domāju, ka kādam utainam pōzerim tiks, teiksim tā :)
Kloķu jau pamatā nav tik daudz un ja piedomā – ir vienkāršāk kā ar dSLR uzstādijumiem.
Šeit neliels saitiņš par krievu dzelžiem. Nav tieši par ET, bet kontrolas jau vienādas pat ar E (manu) ir. Tikai tā lēkājošā diafragma klāt.
domaju, ka kadu helios 44-4 atrast nebus gruti. 44-2 neieteiktu, nav lekajosha fragma. mans 44-4 zime ljoti pat smuki.
Kubiksovs, pēc kā Tu spried, ka filmiņas atgriežas? Pēc tā, ka Archijs un Onkulis fotogrāfē ar muzejiem vērtīgu fotoaparātu? :)
Manuprāt, tas ir stils, ne atgriešanās.
Taustiņklabekli, man daudz pazīstami cilvēki mēģina filmiņu, arī daži pavisam jauni eksemplāri. Protams, ka tas ir stils, bet tas notiek visā pasaulē un ar to pietiek lai pagarinātu filmu ražošanu par dažiem gadiem. :)
Kubiksovs, piekrītu gan, jā :)
Lieliski! :)
Man pašlaik skapī stāv Zenit EM, kas ar laikam būs atkal jāņem rokās. Pirms kāda gada dabūju, izbildēju pāris filmiņas, taču negāja tik labi kā gribētos.. Vai nu par gaišu/tumšu/blāvu bildes sanāca, vai arī neveiksmīgi kadrējumi..
Bet tomēr tas ir to vērts, lai mēģinātu vēlreiz.. Būs tikai jāpalasās teorija ko nozīmē tie slēdži un kā vispār ar tādiem aparātiem pareizi jābildē..
Apsveicu!
es savu zenītu kādu gadu neesmu ņēmis rokās. būs jāatgriešas pie saknēm. :
jūs te ar zenitiem, fui, nē, rokās īpaši man viņu vairs negribas ņemt.
cik filmiņas saplēstas un sabojātas ar viņu. neteikšu, ka tas ir stils. Zenit nav stils, bet gan ierīce ar kuru apgūt pašam pamatus un kā kloķus pakruķīt.
Onkuli, ideja jau ir pat ļoti laba, tā tik turēt un izturēt.
Cik tad var ar tiem digitālajiem :D :D
par filmiņām gan tiesa, bet tas galvenokārt bijis tikai manis paša roku līkums. ja visu dara kā nākas (saudzīgi un ar mīlestību), nekādu kreņķu nav.
Nezinu ko jūs ar tām filmiņām darat, bet es neesmu nevienu pārplēsis, tikai dažām perforācijas caurumus izrāvis.
kā nu kuram tā pieredzīte, kā saka no kļūdām mācās (mācos).
Izdari sev pakalpojumu, ieliec to Zenītu ībejā kā “RARE Soviet ZENIT camera MINT CONDITION L@@K!!!” un par dabūto naudu nopērc cilvēkiem piemērotu fotoaparātu (mans favourite ir Olympus OM, bet Olympus ir drusciņ reliģiozs zīmols, vai nu tu viņiem tici no visas sirds, vai nemaz.) Tas tev aiztaupīs daudzus sāpīgus brīžus, ko tev sniegs Zenīts. Zenīts ir smags, apmēram tikpat elegants kā Purvciema blokmāju kvartāls, slēdža ātrumu variācijas ir visnotaļ ierobežots, kvalitātes kontrole Padomju Savienībā bija ieteicamās vadlīnijas, nevis kas tāds, kas jāievēro, un Zenīta skatu meklētājs iedvesmojies no Smena 8M — skatu meklētājā rāda vienu, uz bildes ir vismaz uz pusi vairāk. Kad fotografē diapozitīvus, tas ātri vien izvēršas par reāli kretinējošu īpatnību.
Bet par kloķu grozīšanu iespringt nevajag, cilvēki tā fotografēja gadu desmitiem un neko, tīri veiksmīgi sanāca. To visu var gana elementāri apgūt.
Melnbaltās filmas jāpērk internetā — kopš Agfa bankrotēja, Latvijā nevar dabūt normālas un lētas filmas. Ķīniešu brīnumam Shantou Era nav ne vainas, un ar visu sūtīšanu maksā ap latu filmā. Ja ir alerģija pret Made in China, Foma ir visnotaļ lētas un lietojamas. Dažbrīd vēl arī Agfa var dabūt, tās ir burvīgas. Attīstīt vajag mājās izlietnē, tā ir liela daļa no analogās fotogrāfijas jaukuma. Skanēšanai nopērc negatīvu skaneri, tāpat ar laiku būs jāpērk, tad nu labāk ātrāk.
Dīvainā kārtā krāsainās negatīvu filmas baisi lētas ir Elkorā. Fuji Reala, kas ir brīnumjauka negatīvu filma, tur maksā 3 latus. Citur apmēram 3.50.
Ja atļauts izteikt nepamatotus aizspriedumus, turies pa gabalu no Kodak un ISO 200. ISO 200 ir ne šis, ne tas, nav pietiekami jutīga, lai fotografētu bez zibspuldzes telpās, bet nav arī pietiekami mazgraudaina, lai fotografētu, kad gaismas pietiek. Dievs noteicis, ka cilvēkiem labā laikā būs lietot ISO 100, sliktā laikā un telpās ISO 400. Pūristi var mēģināt ņemties ar retajām vēl sastopamajām ISO 50, mazohisti ar ISO 25 un cilvēki ar ļoti savdabīgām vajadzībām un samaitātu gaumi var niekoties ar ISO 800 un ISO 1600. Kodak ir taisnās lietas nodevēji un, atšķirībā no Fuji, pārtrauc ražot vienu filmu pakaļ otrai, jo viņi, redz, tagad ir digitāla kompānija. Mums nav pa ceļam.
Krāsainās diapozitīvu iesaku vai nu Fuji, vai šur tur vēl atrodamo Agfa. Fuji ir tādas ļoti jautras un dzīvespriecīgas krāsas, Agfa ir ļoti precīzas. Kodak visu uztaisa oranžīgi dzeltenu. Attīsta, cik es saprotu, tikai Brieža ielā.
Nuja, un gatavojies atvadīties no naudas. Drīzi vien gribēsies iepirkt veselu kaudzi aparātu, no tā nav glābiņa. Un tad gribēsies izmēģināt to filmu un vēl šito, un tā tik uz priekšu. Mierini sevi ar domu, ka digitālie ķeceŗi par saviem aparātiem maksā desmitreiz vairāk.
fandango, +1 :) par itin visu ko teici :)
fandango: paldies par padomiem. cik es redzu, tad ebay var nopirkt zenītu ar visiem filtriem par ļoti mazām naudas summām. Tik (25$) mazām, ka neredzu jēgu to tirgot prom.
par 100% esmu par filmas fotoaparaatiem! Nu kaut vai taadeelj, ka vienmeer ir liela interese un pat uztraukuminjsh iet uz salonu peec bildeem vai attiistiitiem kadriem!! Diemzjeel shobriid galiigi jaunus filmu aparaatus par pienjemamu cenu LV jau ir kljuvis neiespeejami nopirkt…
Hmm. Malacis, laba manta. Es pašlaik ownoju Zenit-E, tomēr es arvien atkārtošos, ja teikšu ka filmu fotogrāfija nestāv klāt digitālajai fotogrāfijai. Cita garša uzreiz bildei un procesam.
Kas filmiņu aparatiem ir tik forš? Manuprāt apgalvot, ka tie ir foršāki par digitālajiem ir tas pats kas apgalvot ka caur pakaļu operēt mandeles arī ir foršāk … Rodas tāda īpaša sajūta …
Ir pokimoni, reperi, metālisti un tie kas staigā ar filmiņaparātiem. Manuprāt tas ir tikai stils … Jā varbūt, ka kaut kādā brīdī tas arī ir lētāk + ir kaut kādas fiškas ko ar digitālo nevar izdarīt, bet tās arī parādās tikai tad ja sāc visu to borģeli atīstīt mājās nevis fotolabratorijā. Domāju, ka 90 % nes uz laboratoriju un ir pieskaitāmi tiem, kas to dara stila pēc.
+ Fotagrāfēšana uz filmas nav savienojama ar biznesu rēālā laikā. Tā var būt kā mākslas izpausme kas neattiecas uz šiem 90%.
P.S. Ja gribas ko darīt 10xilgāk + ar iespēju, ka nekas var neizdoties, jo mirklis bij īss, welcom to filmiņ foto!
Ja kāds ar argumentiem domā savādāk lūdzu palabojiet mani!
gandriz fotografs – nu kamoon.
filma ir DARGAKS process par digitalo.
filma iemaca domat, jo nevar 20x parbildet
filma piedava labaku detalizaciju (bet tad japerk 6×6, attieciga optika, filmas, un jaskene par 10-20 latiem viens kadrs – vot ir buus megakvalitate)
digitalais – atri un viegli. kursh teica ka labi?
gandriz fotografs –
Parādi man full-frame digitālo kompaktnieku kurš nobildē tieši tajā brīdī kad nospiežu slēdzi un es tev Ferrari iedošu.
Tev tik ar kaut ko nopelnīt naudu, citiem tas ir hobijs, aizraušanās un sirdslieta, tā kā paklusē. Sāc pats bildēt un tad redzēsim ko teiksi pēc 3-4 gadi (sev bildē nevis citiem).
Pareizi te kāds teica, paņem fiksēto objektīvu (50mm vai līdzīgu) – būs interesantāk pašam. Kadrēt daudz savādāk, jāmeklē pareiza vieta, no kuras bildēt, tā vietā lai tikai grozītu zoom gredzenu. Bet kopumā – forši. Vēlu veiksmi un prieku bildējot un attīstot. Garlaicīgi nebūs!
peerku melnbaltaas un dipus briezha ielaa
attiistiistu arii turpat
skaneeju maajaas ar skaneri
Pirms pāris dienām tiku pie Zenit-ET (palietot laiciņu), vel neesmu izbliezis pirmo filmu. BTW. Kāds var, lūdzu, apgaismot mani kā var negatīvu ieskanēt ar skaneri? Žēl maksāt par fotosalonu pakalpojumiem.
Kubiksovs: – atbildēšu uz uzdoto jautājumu, kura rezultātā man tiks iedots Ferrari, es te nezinu par kādiem tur full frame tu runā, bet digitālajam fotaparātam, tas parasti ir vairums, ir iespēja viegli vispirms uzspiežot uz podziņas viņš fokusē un izdara visu ko grib, tad nākošajā brīdī vari spiest pogu stiprāk un viņš fotogrāfēs tieši tajā momentā, tas ir tas pats kā ar manuālo tu Tur visu pats saregulē un fočē, tikai saregulēšanas vietā ir vieglais uzspiediens. Gaidu ferrari :)
man ir vecais AGFA silette LK, bet diemzhel atradu jau ar sadauziitu leecu, labs aparāts, nezinu kur lai salaboju ?
Apsveicu! Vienmēr esmu bijis par filmu aparātiem, pašam daudz ir, tikai pēdējā gada laikā tik pat ka ar tiem vairs nefotografēju. Taču man nekad tā īsti nav patikuši ZENIT aparāti, un pat nevaru paskaidrot, kāpēc.
Paldies! Tikai apsveikums, nāk kādus 3 gadus par vēlu.
Kādu mirkli nevarēju saprast, kāpēc pēkšņi šeit parādījās tavs komentārs, tad atcerējos, ka pirms brīža šo rakstu “ielaikoju,” jo skatījos uz vecajiem rakstiem par sapirkto foto tehniku. My bad! :)