reklāmraksts mikslatvis.lv, jeb sociālais eksperiments – kā sabojāt reputāciju ar vienu rakstu

Iepriekšējo ierakstu mikslatvis.lv blogā apmaksāja altex marketing. Es piekritu to uzrakstīt, jo diezgan loģiski man kārdinoša šķita solītā naudas summa 200 eiro.

Es bieži rakstu par jauniem interneta projektiem un lapām, tāpēc nodomāju: “kāpēc gan nesaņemt naudu par to, par ko līdz šim man nav maksāts?”

Jā tieši tik vienkārši iesākās šis stāsts. Bet viss tomēr nav tik vienkārši kā šķiet.

Tagad gandrīz leģendārs ir kļuvis nosodošais izteiciens “Eh, onkuli…” (paralēles ar nodevību simbolizējošo “Arī tu, Brut!”?)

Tātad es gribēju tikai paziņot, ka “eksperiments” ir noslēgts, izbeigts, aizzīmogots un tiks atkārtots tikai vienā gadījumā — ja nauda būs nevis vienīgais pamudinājums rakstu veidot, bet gan pieklājīgs atalgojums par labi padarītu darbu.

37 Responses

  1. tiešām, kad tu rakstīji, tu domāji par experimentu nevis par naudu? :)
    neticu! :) tagad tik tāda attaisnošanās, ka tas bijis experiments ;) kamōn, mēs visi taču esam cilvēki.
    un par –> Es bieži rakstu par jauniem interneta projektiem un lapām, tāpēc nodomāju: “kāpēc gan nesaņemt naudu par to, par ko līdz šim man nav maksāts?”
    Vai tiešām tu par šo būtu rakstījis bezmaksas? :) es nebūtu

  2. nombre.lv: esi cilvēks un izlasi otro teikumu. Vārds eksperiments ir pēdiņās, es ceru, ka tu zini, ko tas nozīmē. Un tad izlasi pēdējo teikumu. Esmu atbildējis uz taviem jautājumiem rakstā, pacenties to izlasīt.

  3. Kā jau teicu, es neredzu nevienu iemeslu, kādēļ lai par attiecīgu samaksu blogos netiktu izvietoti reklāmraksi, ja tas, ka tie ir apmaksāti, tiek skaidri norādīts.
    Taisnošanās ir nevietā un nejēdzīga.

  4. Katrs cilvēks pelna kā māk, cits ar prostitūciju, cits ar ubagošanu, cits atkal ar reklāmas rakstiem. Tāda dzīve, ēst jau visiem gribās. Tad jau sanāk, ka es vispār BSA mācos par bez maksas :D

  5. Es tikai veicu atrunu, kura līdz šim nebija dota: rakstīšu tikai tad, kad nauda būs nevis vienīgais pamudinājums rakstu veidot, bet gan pieklājīgs atalgojums par labi padarītu darbu.

    Citiem vārdiem sakot rakstīšu par kaut ko tikai tad, ja to darītu arī tādā gadījumā ja man par to nemaksātu.

  6. Pajāt jau var uz visu, bet reklāmraksti diez vai padara blogu interesantāku. Visu cieņu Onkulim. Kritika nav šokolāde, kā teica Leonīds Iļjičs :).

  7. Nē, nu come on, pastāstiet man kāds, kādā veidā reklāmraksti pazemina resursa satura kvalitāti? Protams, ja resurss sastāv vienīgi no reklāmrakstiem un preses relīzēm, tā ir cita lieta. Bet tā, reklāmas (jebkādā formā, banneru, rakstu, whatever) bieži vien satur daudz noderīgas informācijas. Un no tā, ka tā ir reklāma vai reklāmraksts (vēlreiz uzsveru, ka tam ir jābūt uzskatāmi norādītam) lasītājam būtu automātiski jāsaprot, ka šī informācija ir adekvāti jāizvērtē.
    Šobrīd sanāk tā – ja es pārpublicēju preses relīzi (pofig, vai man par to maksā, vai nē), es esmu sliktais. Ja es to relīzi (kas principā tas pats reklāmraksts vien ir) pārrakstu saviem vārdiem (kā top kaudze rakstu mūsu blogosfērā un arī drukātajos medijos kopumā), tad viss ir ok, tā ir normāla prakse.
    Smieklīgi :)

  8. Un? Priekš kam šos spēles noteikumus skaidrot? Cerēju saņemt uzslavas vārdus par atklātību?

    Šie ir Tavi emuāri. Tu šeit esi pavēlnieks. Ko gribi, to dari. Priekš kam Tev kādam izdabām un izskaidrot “spēles noteikumu”?

  9. Tev tomeer vajadzeeja mani paklausiit un sheit ieriikot di.shamo trauku, tad visi vareetu di.st, liidz slikti paliktu, vai arii liidz bankroteetu, jo kaa mees zinaam par di.shanu ir jaamaxaa :))

  10. “Šie ir Tavi emuāri. Tu šeit esi pavēlnieks. Ko gribi, to dari. Priekš kam Tev kādam izdabām un izskaidrot “spēles noteikumu”?”

    Aleksej, varbūt tieši tāpēc viņš arī drīkst to darīt ? :)

  11. andrisp: Jā, tieši tāpēc viņš drīkst. Bet vienkārši vēlos saprast viņa motīvus. Ja cilvēks ir, viņaprāt, darījis visu pareizi, tad kāpēc viņam būtu kādam tas jāieskaidro. Dzīve taču rādīs, kuram bija taisnība, un bez jebkādas skaidrošanas. :)

  12. Nez, man liekas, ka normāli ir, ja cilvēkam maksā, lai viņš uzraksta. Zināmā mērā tas pat ir pagodinājums, ka citi uzskata, ka esi kompetents. Es arī uzrakstītu par 200 eiro, tikai man neviens nepiedāvā :)

  13. Man vienalga maksā/nemaksā. Tas “raksts” bija pilnīgs sūds. Eu, a kas tas nombre.lv tāds ir? Šodien pa blogiem staigājos un skatos, ka viņš visur komentē kā pirmais numurs. Un biežāk par visiem. Viņam darbs vispār ir? Un vēl tas klabekļtaustiņš. Šitie džeki figurē visos komentāros.

    Onkuli, tavs blogs pēdējā laikā ir kļuvis par kaut kādu mēslu saišu krātuvi. Saite uz vienu mēslu pēc otra. Ja grib saitēties, tad jāmācās no Medņa. Mednis savus rakstus iesaitē pa sešiem lāgiem katrā teikumā. Ja tu tā negribi, tad met mieru saitēšanai vispār. Ā, iesaitē uz melno mambu. Tā mums tagad ir blogu sfēras seksa karaliene oficiālā vai kas? Kas mums ir galvenais pavārs? Galvenais kurpnieks. Tā. pie kā es paliku. Ā. Nu vot. Tātad pietiks saitēties. Uzraksti par dzīvi.

  14. Piedodiet, baigi steidzos, taapeec neizlasiishu komentaarus. Onkuli, tu neesi vieniigais, kas ielikra raxtu un peec tam uzraxtiija kaapeec to dariija, sakauneejies, taa kaa attaisnojoties… Manupraat tas ir gljeevi – vajadzeetu atbildeet par to, ko dari tomeer. Pluss, taa pa lielam, es jau tev nepaarmetu izdariito, es pats labi saprotu, un savaa zinjaa pat atbalstu. Kaads veel eksepriments?

    Tai pat laikaa, ja es buutu tips kas liek negativus raxtus blogaa, tad mans jaunaakais raxts sauktos “Kaapeec nevajag likt reklaamu Laacz.lv”, taa kaa man liekas veel stulbaak ir panjemt naudu, ielikt reklaamu, un peec tam uzraxtiit raxtu par to, ka, luuk, shi akcija ir fufelis, suuds, un vispaar tie visi kas iesaistiijaas ir baigie druaki. Taa saciit – nodirst klientu, apchuraajot paareejos klienta sadarbiibas partnerus.

    Starp mums visiem normaals dzeks izraadiijas Krizdabz, kas uzraxtiija ko domaa, nepanjeemis naudu. Paareejie (es, nombre, onkulis, laacz, u.c.) ir vienaadi. Tachu, kaa jau noraadiiju, es nesaskatu tajaa nekaa slikta. Pasaules prakse ienaak arii Latvijaa…

  15. Arturs Mednis: tas eksperiments nebija jāuztver burtiski, nevajag lasīt steigā, tad sapratīsi, ka tas bija izteiciens. Protams, ka es to nedarīju eksperimenta dēļ, neviens taču nav tik naivs.

  16. Если бы кто-нибудь дал бы мне 200 ойро за публикацию в моем блоге, я бы незадумываясь взял и опубликовал бы. И так бы и написал – я заработал денег, а вы нет. Because I Can! И никто не перестанет читать твой блог из-за этого, просто потому что в Латвии итак блогов всего 200-300 штук (как показал мой эксперимент с gate.lv). И пошли все лесом со своими моральными нормами. Ах ты правильный и пишешь для себя? Ну тогда сам это и читай!

  17. Kstati – v Amerike i Evrope bloggeri publikujut skolko oni zarabativajut svoim blogam, i eto normalno. Takze 200 evro – normalno, tak kak v Delfi ranse reklamraxts stoil 185 Ls. Vozmozno jest ludi, kotoriji zavidujut, tak kak tolko v 5 naverno blogah [postavili etat post za dengi, nu i oni seicas pitajutsja zdelat tak, ctobi Onkulis i drugie cuvstvovali sebja vinovatimi.

    A Laac.lv voobse naverno izpugalsja cto i v drugih blogah seicas budut platnie reklami, hotja po bolsomu im pofig – nacinaja s janvarja laacz.lv i pods.lv reklami budet prodavatsja ceres media agency (ja naverno daze znaju cerez kakuju, tak kak sam im rasskazival obo etih blogah uze davno).

    Kaa jums skjiet, vai jusu bloga rakstu saturu vai tematiku var ietekmeet tas, ka jums ir kaads attieciigais reklaamdeveejs vai attieciibas ar reklaamas agentuuru? Tas ir, ja jums reklaamdeveejs ir Opel, juus taa vietaa, lai uzraxtiitu ka jums saplisa Opeliitis un tas ir suuds, to neraxtiisit. Vai arii – ja reklaamdeveejs ir Mercedez, vai juus raxtiisiet ka paardoshanaa paraadiijaas Lexus, ah, kaa es to veeleetos… Kaa jums skjiet???

  18. Jautājums ir tāds: Medni, kā sauc to softu, kas ģenerē tavus stulbos komentārus? Neticās, ka var tik stulbu kaut ko un tik daudz rakstīt. Cilvēka galva nevar šito turēt.

  19. labi, es te tā padomāju, man laikam jādzer nervu zāles un jāslēdz laukā šitais internets. bļin. bet es nesaprotu. ko var šitā muldēt, johaidī. kāds opelis, kāda aģentūra?

    tas ir viens riktīg labs softs. jo dažreiz liekas, ka cilvēks raksta.

  20. Paldies, Onkuli, ka uzrakstīji šito rakstu savādāk nevarētu ierēkt par lieliskajiem komentāriem :D
    Bet par reklāmrakstiem runājot – es par kazino nerakstītu, kaut kādas morāles normas neļauj, bet ja kāds grāmatizdevējs, teātris vai kas tamlīdzīgs būtu pietiekoši drosmīgi un piedāvātu izlasīt grāmatu/noskatīties izrādi un pēc tam par to uzrakstīt, varbūt arī piekristu. Bet viņiem jau na*ig vajag.

  21. daļa laikam te ir baigie nekomercionālisti…neskatās tv, nelasa avīzes un nestaigā pa ielām, jo viss ko tur rāda ir sūds- komerciāls.
    labi uztaisīta reklāma, kura uzjautrina, ieinteresē vai liek tev uzzināt ko jaunu, samērīgās robežās manuprāt nav nekas peļams…

  22. Interesants seriāls.
    Vai nav pofig? Nauda kabatā, savējie sapratīs, bet citiem vienkārši skauž. Tikai nepārdzīvo, kaut kā tač jāpelna.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *