Viens no pirmajiem kadriem ar manu sen iepirkto Canon EOS 300. Tā ir ir labu mūžu piedzīvojusi filmiņas kamera, kuru iegādājos no versatile.
Ar šo kameru es sāku piedzīvot to, ko sauc par lēcu māniju. Es beidzot sāku izprast, katras lēcas īpašības un nozīmi. Varbūt jādomā par fotosomu, kurā satilpināt visus stobrus? Interesanta tendence ir tā, ka daudzi (gan ebay, gan flickr lietotāji) saprot, ka ar piemērotu pāreju ir iespējams lietot “vecos” m42 vītnes objektīvus. Šādi objektīvi parasti ir lētāki un kvalitātes ziņā nav īpaši sliktāki.
Var teikt, ka mans Zenīts ir atstāts dažādiem eksperimentiem. Canon jau ir daudz uzticamāks rīks – neskrāpē filmiņu, kadri vienmēr ir pietiekami izgaismoti, viss ir skaisti un tādā garā. Protams, Zenīta gadījumā es sajūsminos tieši par pretējo – katra kļūme un nejaušība nereti rada īpatnējus un interesantus risinājumus.
Bildējot man patīk maksimāli visu ieregulēt pašam, tāpēc Zenīts ir ideāls, lai trenētos grozot kloķus. Ar Canon nav tik jautri – jo jaunāka tehnika, jo mazāk prieka bildējot. Canon gadījumā ātrāk iespējams sagatavot aparātu brīdim, kad jāspiež slēdža poga. Digitālajos aparātos prieks ir apslēpts sarežģītām menu izvēlnēm.
Visbeidzot atbildot uz jautājumu, kāpēc es vispār ķēpājos ar filmiņu ir divas atbildes. Pirmkārt, kā jau es minēju, man beidzot ir iespēja lietot foršas un dažādas lēcas. Otrkārt – krāsas, krāsas, krāsas. Filmiņas kadri fiksē pasauli pavisam cita līmeņa krāsās. To ir grūti paskaidrot, bet šo atšķirību var labi just, vērojot fotogrāfijas.
Varbūt būtu jāsaņemas un jānobildē viens un tas pats objekts ar dažādām kamerām un objektīviem?
7 Responses
yeh, tā ir, ar automātiku tas prieks mazinās. Nu mazinās bildes uzņemšanai nepieciešamais laiks, mazāk “procesa”. Man ar nesen iegādāto Elan II ar ir tā, ka bildējas ātri, darīšana kā ar digitālo, tikai bildi pēc uzņemšanas neredz un karte ātri piepildās :) Un salonā uz papīra uztaisa visus 36 kadrus, atšķirībā no Zenīta filmiņām :-]
Nākamreiz, kad tomātus bildēsi, pamēģini ar optikas palīdzību izcelt vienu no tiem tomātiem. Tagad šamie sagājuši tādā masā, un no tāluma nesapratīsi kas tas ir. Turpretim, ja būtu izcelts viens, tad jau prātam uzreiz skaidrs, kas ir tie pārējie.
Archijs:
piekrītu, bet tas šoreiz nebija mērķis. Šoreiz bija tomātu masa/šķīvis versus pārējie galda priekšmeti, glīti izlīduši ārpus fokusa.
man atkal liekas ka tomāti ir par sarkanu, krāsas saplūdušas, oversaturated. varbūt skenēšanas procesā, nezinu kapēc
baigi besī ārā ka tava komentēšanas sistēma sākusi forsēt OpenID … raksti ko gribi kā vārdu, tāpat forsē …
N.R.:
Sarkanā krāsa ir “traka,” bet tieši tas man patīk. Kā jau minēju, šis ir pa taisno no skanēšanas, tāpēc varbūt derētu aiznest filmiņu uz citurieni joka pēc.
OpenID slēdzu nost, līdz brīdim, kad salabošu.
Vispār.
Kopš esmu pārcēlies uz Rīgu ir domā uztaisīt fotodarbnīcu review. (Valmierā tikai trīs) :D
Uz katru aiznest pa filmiņai un izpētīt iznākumu. Izmaksas arī.
Tikai jāizdomā ko sabildēt uz tām filmām. :D