MTV cenšas risināt zemo reitingu problēmu

MTV ir slavens ar savu niecīgo auditorijas daļu. TNS dati parāda, ka skatītāji velta 0,3% sava laika skatoties MTV. Lieki piebilst, ka šis skaitlis ir nožēlojami zems. Zemi reitingi, nozīmē maz reklāmas, maz reklāmas nozīmē maz naudiņas, tāpēc ir saprotama MTV vēlme cīnīties par savu taisnību.

MTV Latvija ir publiski paziņojuši, ka pārtrauc sadarbību ar TNS:

Jauniešu izklaides kanāls MTV Latvija no šā gada 17.septembra pārtrauc sadarbību ar TNS Latvia un atsakās no TV Metru auditorijas pētījumu metodes, jo uzskatot to par neobjektīvu.

Iemesli ir visnotaļ pamatoti:

Vecuma grupā 15 – 24, kas ir MTV auditorijas kodols, TV Metru mērījumos piedalās 56 respondenti.

56 cilvēki? Ko tas nozīmē? Tad jau aptauja manā labajā slejā ir tik pat objektīva kā tie TNS pētījumi. Cik man zināms aptaujājot 1000 vai nedaudz vairāk cilvēkus ir iespējams iegūt ļoti patiesu ainu par LV iedzīvotāju paradumiem. Šajā gadījumā aptaujājot 1000 MTV mērķauditoriju pārstāvošus jaunus cilvēkus, atklātos pavisam cits skaitlis, krietni lielāks par 0,1%.

No raksta nesapratu, kura būs tā laimīgā statistikas kompānija, kura turpmāk veiks auditorijas pētījumus par MTV reitingiem, bet domājams jaunie dati parādīs citu ainu. Cik patiesi būs jaunie dati varam tikai minēt.

2007_08_augusts_share.gif

Jāpiebilst, ka manā mītnē nav TV aparāta un es jau kādus 3 mēnešus vispār neesmu ekrānā skatījies un nejūtos neko zaudējis.
Vairāk lasiet db.lv rakstā MTV Latvija pārtrauc sadarbību ar TNS Latvia

Iepriekšējie ieraksti par MTV:
Please MTV pimp my MTV!
I want my MTV!

14 Responses

  1. 56 respondenti patiešām ir visai mazs skaits,lai varētu objekt;ivi izvērtēt iegūtos rezultātus.

    Par Baltic top 20… Uz to var skatīties divejādi:
    1) Tas ir Baltijas mūziķu tops, kur tikai “tusējās” mūziķi, kuri ir no Baltijas valstīm

    2) Tas ir Balijas top 20, kurā visi Balstijas iedzīvotāji, tie kas skatās MTV, balso par savām mīļākajām grupām un līdz ar to veidojās Ba’tijas top 20…

  2. Toms: es gribētu, lai tops būtu pirmā tipa, jo MTV ir vēl vesela kaudze ar citiem topiem, kuros ir tieši tie paši izpildītāji tikai citā secībā. Neredzu jēgu no diviem topiem ar dažādiem nosaukumiem un vienu saturu, tad drīzāk ir biežāk jāatskaņo LV mūziķu darbi.

  3. Rūgtā patiesība acīmredzot MTV džekiem & zaķiem acīs kož… :)

    TNS savu auditoriju mēra ģimenēs un ir liela iespēja, ka MTV potenciālo auditoriju pārstāvoša ģimene (piemēram, 2 sencīši + divi teenageri) tiks klasificēta citā vecuma grupā nekā 15-24. T.i. pēc sencīšu vecuma. Tas, ka potenciālā auditorija ir ielikta citā vecuma grupā MTV-prāt ir pietiekošs arguments, lai pētījuma datus nosauktu par nederīgiem. Manuprāt tas ne tuvu tā nav, jo kopējā izlases grupa ir gana reprezentatīva.
    Tad jau kaut kāds lokālais Mazpisānu pagasta TV apraidītājs arī var paziņot, ka viņa auditorijas atspoguļojums ir neobjektīvs, jo lūk viņa lokālais pagasts kopējā auditorijā ir pārāk maz pārstāvēts. Sorry, ja tu raidi mazā pagastā un tikai katram desmitajam ir TV, tad arī tavs reitings sūkās.
    Tas, ka MTV target auditorija kopējā LV auditorijā ir neliela un nav ne tuvu tik homogēna kā, piemēram, mājsimnieču vidū, bija zināms jau sen. Tā notiek visur pasaulē. Live with it! Normāls jaunietis skatās LV MTV, BMK, EU MTV, VIVA, stuffu internetā utt, utjpr. Viņš ir izvēlīgs un viegli switchojas. Gribat labus reitingus? Raidiet sū** citām vecuma grupām.

  4. onkul, man arī tā gribētos… bet pašam MTV ir kaut kādi noteikumi/standarti. Tie klipi, kuri atbilst tiem stadartiem, tad tie arī iekļūst topā. Ja nekļūdos, tad tas bija klipa budžets, kuram bija jābūt vismaz 10 vai 20 tūkst. eiro. Jabojiet, ja kļudos….

    Tad jau labāk skatos LMK. Vai pārslēdzu uz Discovery.

  5. Baltijas TOP 20 – Radio SWH TOP 40. Nosaukumu salīdzinājumam.

    Saprotams tak, ka ne jau par reģionu balsojam, bet no reģiona tiek ņemtas balsis.

    Izsakam lielo FUJ tam TNS, diez gan nesmuka antireklāma šamiem sanāks tagad.

  6. Man ir bijusi pieredze ar peetiikumiem (tiesa gan OMD snapshots), kad pirms gada tika veikts auditorijas peetiijums (veseli divi) par to, cik cilveeki zina par Alu Sievieti – kas rezisore, kas uzved, utt. Labaakais tas, ka katram jautaajumam bija vairaakas atbildes, nom kuraam divas bija pareizaas (piemeeraam – Alu Sievietes aktrise ir gan Anna Steina, gan Santa Didzus). gribeeju noskaidrot ko cilveeki zin, un ikuraa virzienaa kampanu buuveet… Bet ne par to ir staasts.

    Izraadiijaas, ka vairaak kaa puse jaunieshu vecumaa liidz 20 gadiem nekljudiigi atbildeeja, ka Alu SIevietes preoducentu kompaabnija ir JaffaRiga. Briinumi atklaajaas, kad es paskatiijos tabulas izejas datos – izraadiijaas ka tie bija paaris desmiti cilveeku tikai…

    Jaa, MTV neiet tik labi kaa Lietuvaa, tachu ja taa ir taisniiba, ka tikai 56 cilveeki piedaliijushies aptaujaa no vinju meerka grupas, tad domaaju gan ka nav ko teereet naudu shaadam petijumam. No otras puses – tas ir nepiecieshams, ja veelies paardot reklaamu mediju agjentuuraam…

  7. mtv sucks big time. tagad arī slimība kā uz sejas ne tikai pašiem bet arī citiem. būtu labāk nekustinājuši šo tēmu, jo citām izpētes blicēm ir pašvaki ar reputāciju tieši tv mērijumos. TNS ir un būs līderis. senāk atpakaļ ar nažiem bruka virsū tiem, kas deva objektīvus reitingus :)

  8. Man nav nekas pret MTV nedz pret TNS vai kaadu citu. Tomeer liekas visai diivaini, ka ir cilveeki, kas komenteejot sleepjas, neatklaaj savus iistos vaardus, e-pasta adreses. Es taadiem neticu (un neticeeshu), kaa arii nenjemtu par pilnu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *