Es pirms kāda laika apskatīju ienesīgākos apmeklētāju avotus šim blogam. Tagad esmu sagatavojis nelielus paskaidrojumus un padomus, par apmeklētāju avotu grupām.
Šis raksts tapis arī tāpēc, ka Signis, no maratona skriešanas bloga, man šodien uz epastu atsūtīja jautājumu par to, kur lai pavisam jauns blogs rauj savus lasītājus.
Šoreiz apskatīti statistikas dati no 2008. gada 1. janvāra līdz 5. aprīlim. Pie avotu grupas rakstītas pirmās 30 ienesīgākās lapas. Ar tumšiem burtiem rakstīti avoti no pirmā 15nieka un pārējie ir ar vienkāršu rakstību. Secība no kreisās uz labo ir attiecīgi no visienesīgākā avota uz neienesīgāko.
Ziņu agregatori
nekur.lv, draugiem.lv, digg.lv, netvibes.com, ekstra.lv
Šīs lapas ienes visvairāk apmeklētājus. Cilvēki tur meklē jaunāko informāciju par sev interesējošām tēmām.
Lai iekļūtu nekur.lv, nav vajadzīgi nekādi pūliņi, pieteikties tur var katrs, kas vēlas.
Lai iekļūtu draugiem.lv apritē nepieciešams saņemties un sākt komunikāciju ar draugiem.lv darbiniekiem. Domāju, ka ja varēsiet pamatot, kāpēc jūsu blogs ir pietiekami svarīgs, lai tur iekļūtu, tad tas jums izdosies. Pašam man tas izdevās pirms gada 27. aprīlī (neatceros, vai pats viņiem rakstīju, bet šķiet, ka tā bija). Toreiz par to uzrakstīju, un mūžam skeptiskais un īgnais klabeklis, komentāros jau pamanījās izteikties, ka līdz ar šādu vēlību no oranžā portāla turpmāk es rakstīšot tikai labvēlīgi. Tagad pēc veselas rindas rakstu ir redzams, ka tā nav taisnība. Nesen sazinājos, un sagaidīju apstiprinājumu par mix.lv ievietošanu starp avotiem, taču līdz pat šim brīdim tas nav noticis – jāgaida.
Lai iekļūtu digg.lv, ir nepieciešams sākotnēji pašam pievienot tur savus labākos ierakstus. Vēlāk to izdarīs, lojālākie lasītāji. Papildus var lietot digg.lv pogu, kura lasītājiem palīdz iesniegt rakstus vēl vieglāk.
netvibes.com kļūst par ienākošo avotu tad, kad esat pastāstījis saviem lasītājiem par to, kas ir RSS un kā to lietot.
Lai iekļūtu ekstra.lv līdzīgi, kā nekur.lv ir nepieciešams pieteikt savu blogu, bet tam ir jāpārvar daži vienkārši un subjektīvi kvalitātes kritēriji.
meklēšanas servisi
google.com, images.google.lv, google.lv
Par meklēšanas servisiem bieži raksta mūsu SEO speciālisti, bet es ieteiktu īpaši nestresot, jo wordpress sistēma jau ir pielāgota google meklētājam. Blogus atrod ātrāk un labāk kā pārējās lapas – tas ir fakts.
Jāņem vērā ir vienkāršas lietas – pie saitēm jāaizpilda title informācija, kā pie attēliem jāpieliek image description. Un atradīs varen labi. Piemērs, meklējiet google attēlos pēc vārda zatlers, un pavērojiet pirmo rezultātu.
epasta pakalpojumu sniedzēji
inbox.lv, mail.google.lv
inbox.lv manā gadījumā ir 8. ienesīgākais avots. Ir trīs lietas, kuras to sekmē. Pirmkārt cilvēki, kuri lieto iespēju parakstīties uz RSS jaunumiem epastā (skatī lapas augšējo labo stūri). Otrkārt, padalies ar draugiem spraudnis. Treškārt, ja ieraksts ir labs, tad varat cerēt uz to, ka tas tiks pārsūtīts arī tālāk. Pats, godīgi sakot, biju pārsteigts, kad pirmoreiz pamanīju, ka inbox.lv ir tik ienesīgs, jo nesapratu, kādā veidā tas ir iespējams. Vai arī jums inbox.lv ir ienesīgāko avotu top 10? Ja nē, tad tas nozīmē, ka ir iespēja vēl progresēt.
blogi
onkulis.mix.lv, laacz.lv, pods.lv, archija.info, krizdabz.lv, baltaisruncis.lv, nombre.lv, arturs.jaffa.lv, rodzers.com
Lai saite iekļūtu pie kāda no blogiem (vēlams lielajiem) ir jāpanāk, ka lielais blogs pamana jūsu rakstu. Ja rakstāt par kādu tēmu, tad varat to sasaistīt kopā ar tādu tēmu, par kuru fano bloga autors un pievienot saiti uz to. Saite nepieciešama, lai bloga autors šo rakstu labāk pamanītu. Parasti šādas lietas nav iespējams prognozēt, bet var rīkoties tā, lai izprovocētu lielāko blogu. Uzrakstiet kvalitatīvu rakstu par lielajam blogam tuvu tēmu un turiet īkšķus. Ja raksts būs pietiekami labs, tad viņi vēlēsies, lai tas nonāk līdz plašāku lasītāju lokam un pieminēs to kādā no saviem rakstiem.
Runājot par onkulis.mix.lv arī esmu pārsteigts, acīmredzot cilvēki, kuri lasa mix.lv grib izdibināt ko vairāk par rakstu autoriem un seko saitei, kas tu ir ievietota.
forumi
calis.lv, boot.lv
Raksts par ebay štellēm viļņveidīgi piesaista jaunus lasītājus. Gan lielākos, gan mazākos forumos, cilvēki dod saiti uz ebay rakstu. calis.lv un boot.lv ir pietiekami apmeklētas lapas, taču jebkurš forums var būt ļoti labs apmeklējuma ģenerētājs. Spamošana atstās nevajadzīgu traipu jūsu tēlam, taču, ja jūs esat sagatavojis labu rakstu par kādu tēmu, tad nenāks par sliktu sekot līdzi lielajiem forumiem un vajadzības gadījumā iesaistīties diskusijā, lai padalītos ar savu saiti. Pats tā esmu rīkojies ļoti reti bloga pirmajos mēnešos, jo redzēju, ka parasti atrodas kāds cits labvēlis, kas rekomendē minēto rakstu.
tematiskās lapas
cdma.lv, blogtop.lv, ebayforums.lv
Diezgan neparedzams process. Piemēram, cdma.lv, kurš dod atsauci uz triatel rakstu, kā var paredzēt tāda resursa rašanos? Savukārt blogtop vienkārši apkopo blogus un arī tur tā īsti neko nevar ietekmēt. ebayforums.lv ir manis izveidots un puspabeigts pasākums, kurš jau ir sācis ģenerēt nelielu apmeklētāju plūsmu par spīti tam, ka tajā ievietotā informācija prasīt prasās pēc papildināšanas.
portāli
boot.lv, apollo.lv, tribine.lv, kakao.lv, db.lv
Šeit arī būs jāpastrādā pašam. Ja tavā rīcībā ir informācija, kura varētu būt interesanta kādam no portāliem, tad to nevajag noklusēt, bet gan nodot nopietnajiem žurnālistiem. Turklāt, ne vienmēr ir jēga sūtīt rakstu uz centrālo epastu. Labāk būtu atrast tieši tās nodaļas epastu, vai vēl labāk – atrast žurnālistu, kurš ir spēcīgs konkrētajā jomā. Rūpīgi jāpārdomā, kādā tonī tiek rakstīts epasts un kāda informācija tajā tiek ietverta. Rezultāts būs īslaicīgs, bet spēcīgs. Lai panāktu, ka jūs esat pieminēts ne tikai kā vienkāršs lasītājs, jums ir jāievieto korekta informācija savā blogā un epastā jādod saite uz rakstu. Tādā veidā ir daudz lielāka iespēja, ka tiksiet ne tikai pieminēts, bet dabūsiet arī kāroto saiti.
33 Responses
Priecājies vien ka esi draugos, jo ja tagad būtu prasījis to – tevi atšūtu. Man liekas viņi uzņēma tikai pašos sākumos tādas parastas lapas, bet tagad viņiem viss ir pff.
ekstra.lv ir smieklīga lapele, kuru neviens neapmeklē – no turienes kamēr tur biju mēnesi labi ja 1-3 cilvēki mēnesī atnāca. Pietam admins ar tur smieklīgs ar savu dižo mērķi par kvalitēti rakstam. 50% no tā ko tur redzu nav ne kvalitātes nedz arī kā cita. Lai gan mok es nesaprotu mūsdienu kvalitāti. Piemēram: http://grind.lv/2008/04/07/ – kas velos ratos tas tāds ir? Raksts? Bilde? Kvalitāte? Muļķības!
Paldies par pieminēšanu. Tas padalies ar draugiem ir kāds plugins, vai paša rakstīts rīks?
Vēl ir variants sabāzt savu blogu/lapu bezmaksas interneta direktorijās :)
P.S. Onkuli, piedalīsies nūdistu parādē? :D
http://www.zuz.lv/raksti/434/paradi-plikumus-9-aprilis-css-naked-day/
vai iespamot onkulim komentāros :D
Signis:
tas ir iztulkots un pielāgots plugins
http://mikslatvis.lv/2007/09/28/padalies-ar-draugiem/
KX:
ceru, ka mani lasa arī tādi, kuri nav IT gīki. Viņiem labāk plikumus nerādīšu.
N.R.
Tas bija tas ko uzrakstīju vēstulē Signim. Visas tās lietas, kuras parasti ir jādara jaunpienācējiem :)
vai tiešām no draugiem.lv tev nāk un lasa?
a par cālis.lv jā – tas ir labs :)
Māris:
no draugiem.lv tas cipars ir izteikti stabils :) tajās dienās, kad ir raksts ir 25 apmeklētāji no draugiem.lv :D
Secinājums, tā nav nekāda zelta bedre, bet rakstošajās dienās šis tas atlec
nu jā, 25 apmeklētāji.. :) nothing special. Turklāt, diezvai apmeklētāju plūsma ir tā, kas tiešām izlasa rakstu :)
nombre – cik tad tev ir labs skaits no avota? manuprat 25 no vienas vieta ir ljoti daudz.
Māris:
es ticu, ka tie, kas nāk no draugiem, nāk un lasa. Blogu sadaļa tur nav viegli atrodama. Ja tiek spiests uz rakstu virsrakstiem, tad pieņemu, ka tā ir apzināta rīcība.
kad pats tur tiksi, tad gan neteiksi, ka tas ir nothing special.
kad es tur pats tiksu… :) ghh. itkā es baigi censtos :) turklāt domāju, ka tur tos ko sākumā pievienoja, tie tur arī ir. saraksts netiek papildināts.
Māris:
sākumā es nebiju, un saraksts ir vairākas reizes papildināts. esmu sekojis līdzi tām izmaiņām. Kā jau teicu, nesen kontaktējos saistībā ar mix.lv un viņi apsolīja pievienot (pagaidām, gan nav to izdarījuši).
ar ko tieši jākontaktējas? o.0
KX:
viņiem tur ir standarta epasts. Man atbildēja salīdzinoši operatīvi.
Hmmm…;)
Kaut kā biš’ lokāli tas viss izklausās, atvaino: no Tavā apskatā pieminētajiem w-resursiem tikai pavisam nedaudzi (manuprāt) būtu uzskatāmi par tādiem, kuros “apgrozās” kaut cik ievērības vērts potenciālo bloga (Tava vai jebkura cita – nav starpības) apmeklētāju skaits.
Protams – i ne prātā nenāk oponēt tam, ka “zināmās aprindās” Tevis pieminētie w-resursi varētu kotēties kā dominējošie (kādu šaurāk specifisku, bet – “zināmajām aprindām” būtisku iemeslu dēļ). Tomēr – ja runa ir par apmeklētāju piesaisti PRINCIPĀ, tad – diez vai par objektīvu būtu uzskatāms šāds domājamās mērķauditorijas “zvejošanas” w-vietu izvēles “snobisms” (riskēšu atļauties nodēvēt to šādi).
Un – jā: pie publiskajiem portāliem (kā apmeklējumu “donoriem” ar visrespektējamāko potenciālu, ja vēlamies būt objektīvi) nepamanījās pieminēts lielākais mūsvalstī, diez kāpēc… Manuprāt (un, arī – respektējot mēreni ilgstošu privātpieredzi) – gluži velti: lai arī kāda (t.i. – cik skeptiska) būtu attieksme pret tā “pastāvīgo apdzīvotāju kontingenta kvalitāti” – “iemetot āķi”, uz to reaģējošo interesentu apmeklējumi (blogā, kurš “āķē”) mēdz būt skaitāmi simtos (pat), burtiski dažu minūšu laikā…;)
Bet vispā’bā – gana interesanta analīze (tieši tāpat, kā citas publikācijas Tavā w-resursā), paldies!
O.M.:
nedaudz nepareizi saprati.
Manis nosauktie ir tie, kas tieši man ir ienesuši apmeklējumu. Es tos sadalīju grupās, lai vieglāk būtu saprotams. Sadaļā portāli, var katrai tematikai izvēlēties savējos. Nebija domāts pateikt, ka minētie resursi visiem tagad būs baigi auglīgie.
Katrai konkrētai lapai izdevīgākie ienākošie avoti var krietni atšķirties.
Paldies par atzinīgajiem vārdiem :)
Onkulim:
;)
Nu jā: “kļūdīties ir tikai cilvēcīgi”, kā ir sacīts. Rau, arī man iegadījās (“a kam negadās?!…”).;)
Kā jau esam secinājuši iepriekš – viss (arī aktuālais, t.sk.) ir atkarīgs no tā, ko / kā / kāpēc darām. Iz tā arī – “iztekošās konsekvences”.
Lai paveicas, iespējami (mums visiem)! ;)
hmm, man visvairaak naak no google un nekur.lv… naak arii no dazhiem forumiem, piem, boot, eoz, bh ( :D ) bet tas tikai taapeec, ka tur esmu members un postoju…
peec buutiibas ir taa:
50% google
30% bookmarki un tieshie
5% linki citaas lapaas
10% nekur.lv ekstra.lv digg.lv
5% rss
taa kaa peedeejaa laikaa maz komenteeju citu blogu rakstus, taapeec maz ienaakosho… a taa dienaa no google naak videeji 60-80 cilveeki…
par draugiem.lv… tur laikam shobriid tik izredzeetie tiktu :D pats tur neeju un nelasu, manupraat, man ar nekur.lv pakalpojumu pietiek…
par lielajiem blogiem ir taa kaa ir… lai tu tiktu pamaniits, tev nepietiek ar labiem rakstiem, tev arii jaapiedalaas aktiivaa shii lielaa bloga rakstu komenteeshanaa… jo ne no shaa bloga autors par tevi neuzzinaas….
bet taas ir tikai manas domas :)
2 artissco:
Ja ļauts uzjautāt: kuri būtu tie “lielie” blogi & pēc kādiem kritērijiem tas “lielums” tiek definēts?
(vnk interesanti būtu uzzināt, ja tas nav diži konfidenciāli…;) )
nu doamati tiek kam daudz rss lasiitaaju… + lielu blogu var atpaziit peec taa cik daudz komentaaru rakstiem, kas atspoguljo aktiivu lasiitaaju daudzumu
Un kuri tie ir? :D es zinu tikai vienu tādu kuram 100% tā būtu – laacz.lv :D
a kas vainas shim pasham? :D
2 artissco:
;)
Hmmm…
Visai selektīvi specifiski tie kritēriji, jāatzīst.;)
Vai tomēr objektīvāk nebūtu uzskatīt, ka mediju (par kādiem, patiesībā, būtu uzskatāmi jebkuri publiski brīvi pieejami w-resursi, arī blogi) galvenais (ja ne vienīgais) “lieluma” kritērijs tomēr varētu būt apmeklējumu statistikas rādītāji? T.i. kopējās, “vidējo statistisko lietotāju” apmeklējumu summārās statistikas – ne tikai pagaidām vēl visai specifisko / salīdzinoši pieticīgi ekspluatēto RSS barotņu lokālās auditorijas aktivitāšu uzskaitījums.
Savukārt – vērtēt bloga “svaru” pēc komentāru daudzuma pie publikācijām var, protams. Bet – ne jau nu izmantojot to kā “universālo olekti”, ar kuru taptu uzmērīts bloga “lielums”, dabiski: šajā pašā cien. “Onkuļa” blogā netrūkst publikāciju (akcentēsim: gana interesantu visai daudziem apmeklētājiem, kuri, TOMĒR, ne visi & ne vienmēr ir ‘ieziepējušies’ komentāros “paust viedokli”), pie kuras sadīgušo komentāru “turku pupu” ir saveidojuši 2-3-4 ļaudis, savā starpā sarunājoties (vai nu par kādu attiecīgās publikācijas niansi, vai arī – par kaut ko pavisam citu, kam ir tikai visai attāls sakars ar aktuālo tēmu). Vai tas patiešām varētu “atspoguļot” apmeklētāju aktivitāti? Iespējams, bet – tikai konkrēti to dažu apmeklētāju aktivitāti, kuri komentē publikāciju. Vai tas varētu būt objektīvs kritērijs, aizstājot elemetāru (vispāratzītu / jau pasen visai plaši un ikdienišķi izmantotu, t.sk. dažādos reitingu “mērījumos”) apmeklējumu statistikas uzskaiti? Atļaušos tam nepiekrist, tomēr (jaušot, ka diez vai būšu vienīgais šādi smadzeņojošais īpatnis).
Tā ka – gribētos šaubīties (vismaz), vai būtu aumež jēdzīgi gan elefantu, gan pelēnu censties ierūmēt viena fasona / izmēra “apenēs” (jācer – šeit tusējošie sakarīgie ļaudis diez vai pūlēsies apvainoties par šādu alegoriju)…;)
Bet nu – “katram = savs”, kā ir sacīts + “nekā personīga”, dabiski.
ok, buus tev liels apmekleetaaju skaits katru dienu, bet ja bounce rate raada, ka lielaakaa dalja tik apluureejushi vienu linku un dziljaak nelien tad praktiski vinjus var uzskatiit par nevajadziigiem apmekleetaajiem… ok, es varbuut nedaudz paarteicos par to komenteeshanu, bet koemntaari liek tev justies noveerteetam :) vai ta nav taa?
guntars@draugiem.lv ir e-pasts, uz kuru man var atsūtīt info par savu blogu. Ja liksies interesants, pievienosim.
Nav tā, ka no draugiem.lv nāk tikai bērni, kas ieraksta apmēram “lol, wtf?”?
Man liekas, ka rss ir tā dr.lv sadaļa, kurai ir salīdzinoši neliels, bet diezgan saprātīgs apmeklētāju loks. Dienā tie ir apmēram 10K unikālu lietotāju un tas cipars nemainās jau diezgan ilgi. Ir pamatotas aizdomas, ka tie nav tīņi..:) Drīzumā gan mēs esam paredzējuši iedot tai sadaļai biš skābekli. Kazi izdodas?:)
2 artissco:
(atļaujos pašapzinīgi pieņemot, ka Tu sarunājies ar mani, lai gan – varu arī kļūdīties: “kam negadās”, kā saka.;) )
Dēļ kam gan tie interesenti, kuri “aplūr” tikai vienu linku Tavā blogā, būtu uzskatāmi par “nevajadzīgiem”?!… Cilvēks, kurš mācās staigāt, to dara, sākotnēji sperot savu pirmo (līdz tam) / vienīgo (pagaidām) soli. Kuram, ja viņam iepatiksies “čībošana”, sekos nākamais, tad vēl u.t.t. Visi mēs kādreiz sākām ar “pirmo sli” = NEVIENAM par blogeri piedzimt nav palaimējies (cik nu zināms, vismaz man). BET – tas taču nebūt nenozīmē, ka mēs bijām vai esam “nevajadzīgi”, va’ ne?…;)
Un, savukārt, kurš tad īsti varētu būt atbildīgs par to, ka kādam “vienu linku aptaustījušam” interesentam pietrūkst notivācijas “līst dziļāk”? Ka tikai ne paši blogeri, tomēr?… Kuri, “pagriežot bildi otrādi”, varētu šķist “nevajadzīgi” tiem “viena linka aplūrētājiem”, kurus nav spējuši ieinteresēt uz “dziļāku līšanu” attiecīgā bloga piedāvājumā. Tātad – problēma, manuprāt, varētu tomēr būt “sakņojusies” ne jau nu iekš pieprasījuma vārguma, bet gan – iekš piedāvājuma “kapacitātes”. Nu, vismaz – par kādiem 99%, apmēram.;)
Justies novērtētam – tas pavisam nav peļami, Tev taisnība.;) BET – izvēloties tam neadekvātus kritērijus (š.g. – komentārus esamību vai neesamību pie ‘katras vienas’ publikācijas blogā), tā padarīšana varētu sanākt cieši “garām kasei”, diemžēl. Konkrētāk – ir bijis tas gods (nereti) saņemt atzinīgu ievērtējumu uz @-pastu no ļaudīm, kuri ziņo, ka mēdz iečībot blogā praktiski ikdienišķi, tomēr (kā paši apstiprina) – dažādu iemeslu dēļ NEKAD nav komentējuši nevienu no publikācijām tieši blogā. Nu, rau: “Ko mums no tā būs mācīties?”…;)
Bet nu, kā jau ir secināts ‘virkni reižu’ – “katram = savs”, bez šaubām.
Lai paveicas mums visiem: kā blogeriem, tā arī ‘katra viena’ (dajebkura) “mērķauditorijai”! ;)
Onkuli, Tu laikam nesaproti RSS jēgu :angry: ieeju iekšā nekur.lv , skatos tavs raksts ir populārākais un aizņēmis puslapu sānā… takš rss jāliek maks 10teikumīgs ievads, nevis viss raksts ar bildēm utt :D
Guntar, bet citējot Onkuli –
– sanāk, ka blogiem/žurčiem iekš dr.lv rss slejas nav īsti vieta.
Starp citu, man reizēm šķiet ka pārskatāmāk (uzsveru – šķiet) būtu, ja rss tiktu attēlots nevis kategorijās (1. lapa), bet gan kā timeline.
ha, laacz.lv :D tas resurss manās acīs nomira pēc tam kad lācim piedzima sīkais un viņš sāka rakstīt tikai par flaš spēlēm un līku PHP …
Interesantas sarunas izlasiju LR tirgus merogam. Tiko biju uz vienu starptautisko seminaaru un secinajums ir tikai viens. Lai blogs buutu populars ir jabūt spējai katru dienu atrast ko jaunu un interesantu.
Problēma, ka šodien blogu ir daudz. Palasiet , simtiem vienādu, lai no tuukstošiem atlasītu savu auditoriju , patiesi ir jāpanāk liels apmeklētāju daudzums ar citu saitu palīdzību, jo tikai 1% ir potenciālie palicēji pat tad , ja blogs būs interesants.
Inbox, kamēr nebija daudz reklāmas deva lielu apmeklētāju skaitu, bet tagad viegli iespējams nonākt miskastē. kas par daudz tas par skādi.
Un globālā mērogā blogi arvien vairāk tiek pārvērsti par pārdošanas instrumentu un ierindi godpilnaja pirmaja trijnieka.